امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21713 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبرداد؛

آب زاینده رود 16 خردادماه دیگر در اصفهان جاری نیست

خبرایران: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: رودخانه زاینده رود تا ۱۵ خردادماه، بنابر تصمیمات اخذ شده، در اصفهان جاری می ماند.
آب زاینده رود 16 خردادماه دیگر در اصفهان جاری نیست

علی بصیرپور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: تاکنون تصمیمی مبنی بر اینکه آب تا آخر خردادماه باز باشد، گرفته  نشده است.

وی در خصوص امکان باز ماندن آب طی مدت طولانی تر در اصفهان، تصریح کرد: تصمیمات بر این اساس که آب شرب به خطر نیفتد و بتوانیم تا پایان سال پاسخگو باشیم، گرفته می‌شود و در حال حاضر این موضوع را مطرح نساختیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد: میزان بارش‌ها اگرچه خوب بوده است اما باید طبق برنامه پیش برویم که تا پایان سال مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به صورت مقطعی برای جاری بودن زاینده رود تصمیم‌گیری کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر ذخیره آب خوب نبوده و در حدی نیست که بتوانیم بی محابا آب را بر بستر زاینده رود جاری کنیم.

بصیرپور در ارتباط با لوله کشی وسط رودخانه حد فاصل پل خواجو تا پل فردوسی نیز، گفت: این لوله کشی از طرف شهرداری برای انتقال آب از یکی از چاه‌های زیر نظر این نهاد به چاه دیگر است.

وی گفت: شهرداری به منظور آبیاری فضای سبز در مواقعی که با خشکی زاینده رود مواجهیم این لوله گذاری را انجام داده است که بتوانیم با پر آب کردن چاه‌ها از خشک شدن فضای سبز حاشیه زاینده رود جلوگیری کنیم.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه چرا از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز استفاده نمی شود، اضافه کرد: شهرداری به دلیل اجازه ندادن کشاورزان، قادر به استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز نیست.

وی گفت: شهرداری برای محافظت از فضای سبز حاشیه رودخانه مجوز تعدادی چاه را گرفته است و آب را برای محدوده شهر اصفهان استفاده می کند و این آب به خارج از شهر اصفهان نمی رود.

گفتنی است معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این خصوص به خبرنگار مهر اعلام کرده است که این لوله گذاری ها حامل آب سریز عملیات مترو در چهار باغ بالا است که شهرداری منطقه ۶۶ از سمت سی و سه پل تا پل خواجه آن را انتقال می دهد و از پنج سال پیش تاکنون این کار انجام می شده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب