امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21742 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

بانک صادرات به دلیل سوء مدیریت دچار زیان دهی شده است

خبرایران:سوء مدیریت در بانکها و عدم انتخاب صحیح آنها در چند ساله اخیر به دلیل فشارو پیگیری برخی مسئولین و اجبار به قبول این سمت و تغییر مدیریت بانکها در بازه زمانی کوتاه باعث بروز مشکلاتی همچون زیانده بودن آنها شده که بانک صادرات از این قاعده مستثنی نیست .
بانک صادرات به دلیل سوء مدیریت دچار زیان دهی شده است

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص زیان ده بودن برخی بانکها در طی چند ساله اخیرو همچنین بانکهایی که جزء بنگاه های اقتصادی و به نام کشور منظور می شوند و در این لیست قرار گرفته اند با خبرنگار تیتربرتربه بحث و گفتگو نشست و علت زیان ده بودن آنها را مورد بررسی قرارداد در این گفتگو به مشکلات بانک صادرات و موسسه میزان اشاره ای کرد و عوامل آن را بیان نمود.

سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به ساختمان های مجللی که بانک ها از آن به عنوان شعب یا ساختمان مرکزی استفاده  می کنند گفت: با این کار بانک ها به تجمل گرایی روی آورده و همچنین علیرغم قیمتی بودن آن، متاسفانه در پایان سال برای ارائه صورت حسابهای مالی قیمت های غیر واقعی را ارائه کرده و آنها را جزء داراهایی خود منظور نمی کنند.

وی اشاره ای به بالا بودن حقوق مدیران بانک ها کرد و اظهارداشت: دریافت حقوق های نامتعارف برخی مدیران در سال گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث جابه جایی برخی از آنان شد این امر خود یکی از عوامل زیان ده بودن بانکها محسوب می شود.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: بنگاه های تولیدی با اخذ وام از بانک ها و به دلیل برخی مشکلات درباز پرداخت آن دچار مشکل  می شوند، بانک ها به جای کمک به آنان بنگاه های تولیدی را غصب کرده با اجرای این سیاست باعث عدم اشتغال زایی و ضربه زدن  به تولید داخل شده اند اینگونه تصمیمات بنا به عدم مدیریت صحیح در بانک ها باعث بروز مشکلات هم برای تولید هم تولید کنندگان هم برای خود بانک ها شده  که در نهایت  زیان ده بودن بانک ها را شامل می شود.

وی اشاره ای به عدم وصول مطالبات کرد و گفت:عدم وصول مطالبات بانکی و جریمه دیرکرد آن توان پرداخت سپرده گذاران را پایین آورده در نتیجه میزان سود دهی و عدم رضایت مشتریان بانک ها به حداقل می رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تحت پوشش قرار دادن موسساتی همچون میزان عنوان کرد:بانک هایی همانند صادرات که جزء بانک های زیان ده محسوب شده اند با تحث پوشش قراردادن موسساتی از قبیل میزان ،خود را در چالشهای بزرگتری گرفتار کرده  زیرا این  بانک ها خود  دارای مشکلات هستند و با باز پرداخت سپرده سرمایه گذاران برمشکلات خود می افزایند.

موسوی لارگانی بیان کرد: به نظر بنده عدم نظارت بانک مرکزی بر وجود این موسسات و تحت پوشش قرار دادن آنها زیر نظر بانک ها بر مبنای فروش املاک موسسات دردسرهای زیادی ایجاد کرده است.

وی افزود: بانک صادرات با کسر سود سپرده گذاران میزان و همچنین برداشت کسر از حساب آنها و تعهد نامه ایی که در این خصوص دریافت می کند باعث نارضایتی مشتریان  میزان شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: قبول بانک صادرات زیر بارتعهد بازپرداخت سرمایه های سپرده گذاران میزان بر مبنای فروش املاک این موسسه بوده ،که با عدم توانایی درفروش آنها نه تنها به مشکلات خود افزوده بلکه باعث ایجاد نارضایتی برخی سپرده گذاران میزان شده ،آنها گلایه از نحوه قطره چکانی وصول مطالبات خود توسط بانک صادرات را دارند.

سید ناصر موسوی لارگانی تصریح کرد: بانک صادرات نمی تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد برسد به اینکه بتواند مشکلات دیگر موسسات را مرتفع یا حل کند.

وی اشاره کرد: بانک مرکزی یا شورای پول و اعتباربا واگذاری  این تکلیف های سنگین به بانک ها نه تنها مشکلات را حل نمی کنندبلکه آنها را تشدید در نتیجه باعث بروز نارضایتی مردم می شوند.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی سایت خبری تحلیلی "تیتربرتر" چرا بانک صادرات که جزء بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور است در لیست بانک های زیان ده قرار گرفته پاسخ داد:به نظر بنده سوء مدیریت در بانکها و عدم انتخاب صحیح آنها به دلیلی فشاروپیگیری برخی مسئولین و اجبار به پذیرفتن سمت مدیریت از علل های اصلی زیان دهی است  این گونه انتخابات باعث شده مدیرها نتوانند با اتخاذ سیاستهای لازم مدیریتی، سهام داران و سپرده گذاران خود را راضی نگه  داشته و حق مردم را آنگونه که شایسته است  ادا نمایند و از حقوق مشتریان خود دفاع کنند این امر در مورد بانک صادرات هم صادق است شایان ذکر است تغییر مدیریتی در بازه زمانی کوتاه و به تناسب آن سوء مدیریتی مشکلات را دوچند برابر می کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب