امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21769 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر محمدزاده در نشست خبری اعلام کرد؛

طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱با دو سوره محوری ملک و واقعه برگزارمی شود/ طرح بشارت ۱۴۵۱ در دو مرحله ماه مبارک رمضان و فصل تابستان برگزار میشود/۲۴ عنوان ویژه‌برنامه برای ماه مبارک رمضان درشبکه قرآن تولید و تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد

خبرایران:مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به پخش برنامه تلاوت‌های ناب و جذاب قاریان درایام ماه مبارک رمضان از شبکه قران سیما گفت: تلاوتهای ترتیل، تحقیق و تصویری در طول ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.
طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱با دو سوره محوری ملک و واقعه برگزارمی شود/ طرح بشارت ۱۴۵۱ در دو مرحله ماه مبارک رمضان و فصل تابستان برگزار میشود/۲۴ عنوان ویژه‌برنامه برای ماه مبارک رمضان درشبکه قرآن تولید و تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری طرح ملی قرآنی بشارت ۱۴۵۱ و تشریح برنامه‌های شبکه قرآن در ماه مبارک رمضان، عصرامروزسه شنبه ۲ خرداد ماه 1396 با حضور«دکتر محمدحسین محمدزاده» مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، «احمد لیایی» دبیر طرح ملی قرآنی بشارت ۱۴۵۱ و اصحاب رسانه، در سالن جلسات شبکه قرآن و معارف سیما برگزار و دراین نشست خبری «دکتر محمدحسین محمدزاده» مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اظهارداشت: طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۱ یک دهه را پشت سر گذاشته است. سطح فراگیری این طرح به دلیل مشارکت شبکه‌های استانی و همکاری نهادها و سازمان‌های قرآنی کشور افزایش پیدا کرده است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از اجرای این طرح قرآنی در کشورهای اسلامی خبرداد و گفت: به پیشنهاد جامعه قرآنی، در تلاش هستیم تا این طرح با مشارکت برخی از کشورهای جبهه مقاومت همچون عراق، سوریه و لبنان و بحرین در عرصه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی به برخی ویژگی‌های این طرح قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این طرح این است که رشته‌های متنوع قرآنی در آن لحاظ شده است و علاوه بر سوره‌های محوری که برای این طرح در نظر گرفته شده است، سعی شده تا با افزایش رشته‌های قرآنی به موضوع هنرهای قرآنی نظیر نقاشی، وبلاگ‌نویسی و غیره توجه داده شود.

دکترمحمدزاده، با اعلام آمادگی شبکه‌های ملی از پوشش رسانه‌ای طرح گفت: به همین منظور، بهترین زمان‌های پخش از سوی شبکه‌ها به پوشش این طرح ملی اختصاص یافته و جلسات و کلاس‌هایی که در خصوص طرح ۱۴۵۱ در نهادهای قرآنی و موسسات برگزار خواهد شد، به این طرح رونق ویژه‌ای بخشیده است.

وی درباره اضافه کردن عنوان بشارت در نام گذاری طرح گفت: به جهت اینکه عنصر ثابتی برای این طرح نامگذاری شده است و آن عنوان بر اساس سال نزول قرآن نامگذاری شده و هر سال به عنوان آن افزوده می‌شود، نام بشارت به عنوان طرح اضافه شد.

دکتر محمدزاده به سوره‌های محوری این طرح اشاره کرد و گفت: طرح بشارت ۱۴۵۱ در دو مرحله ماه مبارک رمضان و فصل تابستان با دو سوره محوری ملک و واقعه برگزار خواهد شد.

وی درباره تولیدات و ویژه‌ برنامه‌های شبکه قرآن در ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: ۲۴ عنوان ویژه‌برنامه برای ماه مبارک رمضان تولید و تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، در این باره به برنامه‌های اذان گاهی اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین لحظات ماه مبارک رمضان، لحظات اذان گاهی است و سعی شده تا برنامه مربوط به این موضوع در وقت مناسب و در مکان مناسبی تهیه شود؛ بر این اساس ویژه‌برنامه صبحگاهی تحت عنوان «خلوت انس» به تهیه‌کنندگی رنگینی از بارگاه منور رضوی پخش خواهد شد.

دکتر محمدزاده، گفت: ویژه‌برنامه اذانگاهی ظهر با عنوان «یاد خدا» با تهیه‌کنندگی حسینی‌زاده در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز اجرا خواهد شد و همچنین برنامه ویژه افطار و اذانگاهی مغرب با نام «ضیافت‌ الهی» به تهیه‌کنندگی میرلوحی از حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) شهر قم تقدیم علاقه‌مندان می‌شود که در این برنامه علاوه بر ارائه آداب و رسوم روزه‌داری به زندگی‌نامه علمای معاصر پرداخته شده است.

وی به دیگر برنامه‌های شبکه پرداخت و یادآور شد: ویژه‌برنامه شبانه «ماه نشان» به معرفی قرآنیان در عرصه تلاوت، حفظ و هنرهای قرآنی می‌پردازد و ویژه‌برنامه نمایشگاه قرآن با حضور عوامل برنامه رصد از آغاز بیست‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به صورت زنده و به وقایع و رویدادهای نمایشگاه خواهد پرداخت.

دکتر محمدزاده، پخش تلاوت‌های ناب و جذاب قاریان را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و افزود: تلاوتهای ترتیل، تحقیق و تصویری در طول ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. یکی از این تلاوت‌ها، تلاوت صبحگاهی است که از امامزاده هلال (ع) از کاشان تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد. ترتیل دوم نیز ۳۰ دقیقه بامداد از حرم مطهر رضوی با تلاوت قاریان ممتاز کشورمان پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مورد استقبال مخاطبان، بخش سخنرانی کارشناسان مذهبی است، افزود: بیشترین زمان اختصاص یافته در شبکه قرآن مربوط به سخنرانی کارشناسان مذهبی است که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود که در آن سخنرانی کارشناسانی همچون حجج‌اسلام رفیعی، ناصری، آیت‌الله مصباح یزدی و مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) پخش خواهد شد.

مدیرشبکه قرآن سیما گفت: به جهت مقارن با ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با ماه مبارک رمضان، تفسیر سوره مبارکه حمد امام راحل در برنامه تفسیر آفتاب روی آنتن می‌رود.

دکترمحمدزاده، به برنامه‌های آموزشی شبکه در این ایام اشاره کرد و گفت: در بخش‌های آموزشی که البته مورد توجه مخاطبان نیز قرار دارد برنامه‌هایی با سر فصل‌های متنوعی نظیر آموزش سبک ترتیل‌خوانی به تهیه‌کنندگی امیری همه روزه در ساعت ۱۵ پخش خواهد شد.

وی از درپایان از پخش محافل قرآنی خبرداد و گفت: در ساعت ۹:۱۵ گلچین محافل قرآنی و در ساعت ۱۵ محفل قرآنی مصلای امام راحل(ره) پخش می‌شود و برنامه پرسمان در تابستان ۹۵ آغاز شد و مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت که با موضوعات پرسش به سوالات اعتقادی و تربیتی تولید شده است که به جهت نیازسنجی مخاطبان این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان به طرح مباحث خداشناسی توسط حجت‌الاسلام محمدی پرداخته خواهد شد.

بنابراین گزارش ، درپایان این نشست خبری پوستر طرح ملی قرآنی بشارت ۱۴۵۱رونمایی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب