امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21771 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تاثیر فناوری بر مبلمان شهری

خبرایران:یک فضای مناسب شهری نیاز به امکانات و تجهیزات خاص شهری است تا بتوانیم آنرا هماهنگ با تکنولوژی روز دنیا کنیم و از تمام فضاهای باز عمومی نهایت استفاده ی بهینه را بکنیم و تا حد بسزایی بتوانیم نیاز های شهری را برطرف سازیم.
تاثیر فناوری بر مبلمان شهری

یک فضای مناسب شهری نیاز به امکانات و تجهیزات خاص شهری است تا بتوانیم آنرا هماهنگ با تکنولوژی روز دنیا کنیم و از تمام فضاهای باز عمومی نهایت استفاده ی بهینه را بکنیم و تا حد بسزایی بتوانیم نیاز های شهری را برطرف سازیم و در کنار زیبا سازی شهر فضای کاملا طراحی شده با فناوری روز دنیا در کنار رفع نیاز های عمومی مردم داشته باشیم و تاثیر تکنولوژی بر المان های شهری را مورد توجه قرار دهیم.

http://www.barkhatnews.ir/wp-content/uploads/2017/05/Urban-furniture1.jpg

مبلمان شهری

تلوزیون شهری

یکی از الزامات تبلیغاتی در شهری تلوزیون های شهری می باشد تلویزیون شهری، یا Large LED Display ، در ادامه روند پیشروی تابلوهای تبلیغاتی LED بنا شده است. تفاوتی فراوانی که تلویزیون شهری، با تابلوهای تبلیغاتی LED یا همان تابلو متحرک LED دارا است، این گونه می باشدکه٬ در تابلو روان LED٬ هر LED، دارای هر رنگی که باشد٬ تنها می تواند در یکی از دو وضعیت صفر و یک معقول٬ یعنی روشن یا خاموش٬ قرار گیرد. این به این معنی است کخ، هیچ وضعیت وسط برای این دو حالت تعریف نشده٬ و LED مستقیما به واسطه ی یک مدار منطقی TTL و یا CMOS راه اندازی می شود. اما، برای شکل گرفتن تصویر، و ساخت تلویزیون شهری٬ باید بتوانیم هر LED را، هم در حالت خاموش، هم در حالت روشن و هم در حالت های مختلف نیمه روشن٬ هدایت نمود.

http://www.barkhatnews.ir/wp-content/uploads/2017/05/tv.jpg

تلویزیون شهری

در ادامه میتوان خاطر نشان کرد که در این مهم تا ده سال پیش، به دلیل پیچیده بون زیاد راه انداز لازم برای هر LED، حتی متصور نبود! با پیشرفت فناوری، و توسعه مدارات مجتمع، و تئوری به کار گیری LED به جای پیکسل های یک تصویر، که از مدت ها قبل مطرح بود٬ در سال ۲۰۰۹ ، این رویا به حقیقت پیوست و شرکت ماکرو بلاک، Macro Block ، آی سی های منحصر به فرد راه اندازی LED به این خاطر را تولید کرد. هر چند چندین شرکت دیگر، آی سی های راه انداز برای LED ساخته بودند.

مبلمان شهری

یک فضای باز شهری نیاز به مبلمان خاص خود را دارد در فضای میان ساختمانها و بناها ، عناصر تگمیل کننده ای نیاز است تا زندگی شهری را سامان بخشد ، تجهیزاتی که همچون تجهیزات یک خانه ، امکان زندگی را در فضای بسته شده میان سنگ و بتن و شیشه فراهم سازد. هدف طراحی شهری و مبلمان آن ایجاد کردن محیطی خلاق برای مردمی است که در آن زندگی و رفت و آمدهستند. چنین محیطی با تنوع فراوان،آزادی انتخاب به افراد می دهد و زمینه خلاقیت را فراهم خواهد کرد،فضای شهر حداکثر ارتباط را با مردم و زیستگاه اطرافشان برقرار خواهد کرد.

http://www.barkhatnews.ir/wp-content/uploads/2017/05/Urban-furniture2.jpg

مبلمان شهری

جدا از این مطلب می توان گفت که تنها یک وسیله برای در اختیار گذاشتن تمام اینها دردست دارد و آن این است که امکانات مناسب شهری مبلمان شهری به اعضای وسیعی از وسایل، اجسام، دستگاهها،نمادها،خرده بناها،فضاها و عناصری اطلاق می شود که چون در شهر و خیابان و در کل در فضای باز نصب شده اند و استفاده همگانی دارند، به این اصطلاح شهرت پیدا کرده اند.

مبلمان شهری یکی از موثرترین المان هایی است که با بدنه جامعه در ارتباط بوده بیشترین تاثیر را بر روی چهره اجتماع می گذارد و از این طریق می توان دانش عمومی را بهبود بخشید و مسیر تحول و ژیشرفت را برای اجتماع به ارمغان آورد.

پرژکتور ال ای دی

همانطور که می دانید استفاده از لامپ های بزرگ قدیمی منسوخ شده است به جای استفاده از یک لامپ، این پروژکتورها رنگ های  قرمز، سبز، سفید و آبی LED از خودت بازتاب می دهند.واژه LED برای دیود نورافشان استفاده می شود. زمانی که یک سیگنال الکتریکی از طریق یک LED عبور می کند، سبب ایجاد ذرات زیر اتمی می گردد که باید خود را از طریق نیم رسانا عبور دهد. در این روند تقلیل ، ذرات، فوتون را آزاد خواهند کرد.

http://www.barkhatnews.ir/wp-content/uploads/2017/05/LED-projector1.jpg

پروژکتور ال ای دی

همچینن در ادامه در مورد کاربرد این پرژکتور می توان گفت که  بزرگترین مزیت پروژکتور های LED عمر لامپ آن ها است LED ها حداقل ۱۰ برابر بیش تر از لامپ های پروژکتورهای مرسوم طول عمر دارند. بسیاری از پروژکتورهای LED می توانند تا ۱۰،۰۰۰ ساعت یا بیشتر کار خواهند کرد. از آنجایی که عمر لامپ های ال ای دی به اندازه خود پروژکتور مورد استفاده می باشد، در نتیجه لازم نخواهد بود که در مورد خرید لامپ های جدید نگران چیز خاصی باید.از آنجایی که LED ها اندازه ی کوچکی دارند و در دماهای بسیار پایین تر کار می کنند، بنابراین اساس ،پروژکتورهای LED معمولا کوچک، سبک و پورتابل می باشند، درآخر می توانید برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر به سایت سپهر صنعت آداک مراجعه کنید.

منبع:

http://www.barkhatnews.ir

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب