امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 218 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با همكاری مركز انیمیشن حوزه هنری و موسسه فرهنگی و هنری صبا؛

انیمیشن «تاریخ از این ور» تولید خود را به پایان رساند

خبر ایران: كار تولید مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» به تهیه كنندگی سید مسعود صفوی و كارگردانی اصغر صفار توسط مركز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری و موسسه فرهنگی و هنری صبا به پایان رسید.
انیمیشن «تاریخ از این ور» تولید خود را به پایان رساند

به گزارش خبرایران، اصغر صفار كارگردان مجموعه انیمیشن "تاریخ از این ور" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با خبر اتمام كار تولید این مجموعه گفت: سریال انیمیشن در 52 قسمت 20 دقیقه ای با استفاده از تكنیك cut out 3d به پایان رسیده و مرحله پست پروداكشن (پس تولید) آن آغاز شده است.

صفار در تشریح موضوع این مجموعه انیمیشنی اضافه كرد: "تاریخ از این ور" داستان اولین حكما و دانشمندان بعد از اسلام در ایران تا دوران پهلوی را همراه با چاشنی طنز به تصویر می كشد. قصه شاهان و حاكمانی چون یعقوب لیث، نادرشاه افشار و شاه عباس و  شاعران و دانشمندانی چون فردوسی، خواجه نصیرالدین طوسی و ابوعلی سینا.

وی با بیان اینكه هر قسمت از انیمیشن "تاریخ از این ور" دارای داستان مستقلی است، ادامه داد: شخصیت اصلی این انیمیشن موزه داری به نام بهادر و الاغی به نام خرمن است كه نقش ماشین زمان را برای موزه دار ایفا می كند و او را به ادوار مختلف تاریخ می برد.

صفار كه طراحی كاراكتر و ایده پردازی اولیه مجموعه "شكرستان" را به عهده داشته است درباره شباهت های مجموعه های "تاریخ از این ور" و "شكرستان" گفت: از نظر ساختار تكنینكی این دو مجموعه به یكدیگر شبیه هستند اما در مجموع "تاریخ از این ور" از هنر نگارگری در رنگ آمیزی و طراحی شخصیت ها بهره گرفته شده است.

این كارگردان انیمیشن خاطر نشان كرد: "شكرستان" از نظر مضمون با "تاریخ از این ور" متفاوت است. در مجموعه شكرستان داستان گویی به همراه جنبه های سرگرم كننده و گاهی حكمت آموز روایت می شد اما در مجموعه "تاریخ از این ور" به جنبه های آموزشی و تاریخی نیز پرداخته شده است.

این هنرمند با بیان اینكه مردم به تاریخ علاقمند هستند، افزود: از آنجایی كه كودكان به دلیل حفظیات زیاد درس تاریخ معمولا گرایش زیادی به این درس ندارند، این اثر می تواند در جذب مخاطب كودك و نوجوان كمك زیادی نماید.

صفار با بیان اینكه تهیه‌كنندگی این انیمیشن را سید مسعود صفوی، مدیر مركز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری، بر عهده دارد از بعضی دیگر از عوامل تولید همچون سرپرست نویسندگان :افسانه بخشی، محقق :احمد عربلو ، مدیر تولید : مهدی موسوی، دستیار كارگردان و سرپرست بخش ریل : عباس یكتا، كارگردان فنی: مهدی زنگنه، سرپرست انیماتور :محمد مهدی احمدی، سرپرست لی اوت: زینب تسبندی ،فیلمنامه نویسان :افسانه بخشی، فائزه كشاورزیان، مهدی اسماعیلی و نوید فیروز و... نام برد. جدید ترین شماره مجله شیراز منتشر شد

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب