امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21834 تاریخ انتشار: شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دولت بودجه بیشتری را برای پژوهش در حوزه مبارزه با مواد مخدر تخصیص دهد

خبرایران: مدرس دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناس حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درباره بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: دولت باید بودجه بیشتری را برای تحقیق و پژوهش درباره چرایی و چگونگی گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در اختیار سازمان‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر قرار دهد.
دولت بودجه بیشتری را برای پژوهش در حوزه مبارزه با مواد مخدر تخصیص دهد

صادق سالورانی در گفتگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در حال حاضر اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه و روانگردان‌ها در میان قشرهای جوان کشور رو به افزایش است و بویژه دختران جوان برای زیبایی اندام با تبلیغات کاذب و دروغین معتاد می شوند و این بحرانی ملی است .

وی، تحقیق و پژوهش درباره چرایی و چگونگی گرایش به سمت مصرف موادمخدر را مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: باید مراکز علمی به بررسی و شیوع شناسی اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و روانگردانها بپردازند و البته سرمایه گذاری در این بخش نیز بسیار مهم است.

 این کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اینکه مواد مخدر ریشه سرمایه های اجتماعی کشور را می‌سوزاند، ادامه داد: جامعه توسعه یافته، جامعه‌ای است که مردم در متن کار باشند و احساس کنند در کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار و نقش آفرین هستند، برای تحقق این امر باید مسوولان مهمترین دغدغه و اولویت کاری خود را تحقیق و پژوهش برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر قرار دهند.

به گفته سالورانی، نوع نگاه و عملکرد مسوولان دستگاههای مختلف در معنی بخشیدن به تاثیر گذاری مردم در فرایند شکل‌گیری و مدیریت امور اجتماعی در جهت مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مواد مخدر صنعتی و شیمیایی مانند قرص‌های روان‌گردان و شیشه کنترل و اختیار فرد را مختل کرده و به موجودی پوچ و بی فایده تبدیل می‌کند که اين نيز  تهدیدی برای سلامت جامعه بوده و نه تنها خود بلکه جامعه را نیز دچار ضررو زیان می‌کند.

سالورانی با اشاره به اینکه جامعه ما نیازمند مطالعات دقیق و عمیق درباره مبارزه با مواد مخدر است ، تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن بودجه مناسب به سازمان‌های مرتبط با مقابله با اعتیاد باید بررسی و تحقیق شود که چرا تاکنون در این زمینه به صورت كامل به موفقیت دست نیافته‌ایم ، خلاهای موجود را شناسایی و در رفع آنها تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی می‌توان توده مردم را نیز در این تحقیق و پژوهش مشارکت داد و از تجارب آنها با افراد معتادی که زندگی کرده‌اند، نیز بهره گرفت .

این کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: بحث تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به آسانی و با اقدامات پیشگیرانه به نقطه مطلوبی نخواهد رسید در وهله اول با تحقیق و پژوهش در این زمینه انجام شود و سپس راهکارهای اساسی در یک برنامه زمانی مشخص طراحی و عملیاتی شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب