امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21883 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امير بيات ترک عنوان کرد:

برنامه‌ريزي دقيق شعب موسسه اعتباري ثامن براي شناسايی مشتريان

خبرایران: معاون طرح و برنامه موسسه اعتباري ثامن گفت: هر تکنولوژي و محصول خدماتي که ارائه مي‌شود اگر مورد استقبال مشتريان قرار نگيرد محکوم‌ به شکست است.
برنامه‌ريزي دقيق شعب موسسه اعتباري ثامن براي شناسايی مشتريان

 

امير بيات ترک در جمع روساي شعب منتخب اظهار کرد: هسته مرکزي استراتژي بازاريابي بخش‌بندي بازار براي تشخيص ويژگي‌هاي خريداران و مشتريان هدف است.

وي در همين رابطه افزود: بخش‌بندي بازار هدف شامل دو مقوله استراتژي بازاريابي و اهداف بخش‌بندي بازاراست که دربرگيرنده  گزينش بازار هدف، تيپ‌شناسي مشتريان، توسعه و تدوين برنامه بازاريابي مؤثر براي موفقيت در بازار هدف، انتخاب بازارهايي که سازمان مي‌خواهد يا مي‌تواند محصولات و خدماتش را به آن عرضه کند و طراحي محصولات و برنامه‌هاي بازاريابي براي پاسخگويي به احتياجات تيپ‌هاي متفاوت مشتريان است.

بيات بابيان اينکه در بخش‌بندي بازار مجموعه‌اي از متغيرها براي دسته‌بندي مشتريان به گروه‌هاي همگن مطرح است، گفت: شعب مي‌تواند از سه شيوه جمعيت شناختي، روان‌شناختي و رفتاري تيپ‌هاي مشتريان خود را شناسايي و با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و طراحي محصول آنان را هدف قرار دهند.

وي با اشاره به بررسي هاي انجام‌شده در خصوص تيپ‌شناسي مشتريان و معيارهاي بخش‌بندي آنان در ثامن به مجموع يافته‌هاي اين تحقيق که از بيشترين فراواني برخوردار بودند، اشاره کرد.

معاون طرح و برنامه در اين جلسه به مشخصات بازار هدف، خصوصيات مشتريان امروزي، ارزش ماندگاري مشتري در طول عمر، هزينه‌هاي بازاريابي، علل از دست دادن مشتريان، خلق ارزش و مشتري مداري و نقش ارزش در پيوند دائمي مشتري و شرکت پرداخت.

حميدرضا فرتوک زاده مشاور مديرعامل موسسه اعتباري ثامن نيز در اين جلسه از اهداف کلان بخش‌بندي مشتريان در ثامن گفت و اضافه کرد: در حوزه جذب منابع کاهش بهاي تمام‌شده پول و کاهش وابستگي به سپرده‌گذاران عمده با تمرکز بر افزايش تلاش‌هاي بازاريابي براي جذب مشتريان بخش متوسط و برقراري ارتباط ارزش‌آفرين دوسويه ضروري است.

وي به افزايش درآمد، پوشش هزينه‌ها، کاهش ريسک نکول، سوخت و تعويق در بخش تسهيلات اشاره و تصريح کرد: در حوزه سرمايه‌گذاري يک بانک و يا موسسه هرگز نبايد نقش اول را به عهده بگيرد بلکه مي‌تواند بهترين بازيگر نقش دوم باشد.

بر اساس اين گزارش دومين کارگاه آموزشي شناسايي مشتريان با حضور معاون طرح برنامه ، مديران معاونت طرح و برنامه و مشاور مديرعامل در جمع روساي شعب منتخب در ساختمان جهان کودک برگزار شد.

در اين جلسه مدير تحقيق و توسعه، معاون مديريت بازاريابي و معاون مديريت آمار به بيان مطالبي در خصوص طراحي زنجيره ارزش، بخش‌بندي مشتريان ثامن و بررسي هسته اصلي سپرده‌هاي مؤسسه بر اساس قاعده پارتو پرداختند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب