امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21919 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد؛

تعداد 100 طرح در«کمپین سبک زندگی قرآنی» انتخاب شده/ محتوای این کمپین اخلاق، مردم‌داری و برخورد با دیگران در سبک زندگی اسلامی است/ یکی از نکات کمپین سبک زندگی قرآنی استفاده از آیات کاربردی است

خبرایران: عیسی علیزاده در نشست خبری کمپین تبلیغاتی سبک زندگی قرآنی گفت: محتوای این کمپین اخلاق، مردم‌داری و برخورد با دیگران در سبک زندگی اسلامی است.
تعداد 100 طرح در«کمپین سبک زندگی قرآنی» انتخاب شده/ محتوای این کمپین اخلاق، مردم‌داری و برخورد با دیگران در سبک زندگی اسلامی است/ یکی از نکات کمپین سبک زندگی قرآنی استفاده از آیات کاربردی است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «کمپین سبک زندگی قرآنی» ظهر امروز 8 خردادماه 1396 با حضور«عیسی علیزاده» رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران ،« حجت‌الاسلام علی محمدی» رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه و اصحاب رسانه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزارو دراین نشست خبری «عیسی علیزاده» رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران بااشاره به وظیفه سازمان زیباسازی برای فضاسازی سطح شهر در مناسبت‌های مختلف اظهارداشت: به کمک سازمان اوقاف کمپینی متفاوت در زمینه شهروندی و حقوق شهروندان نسبت به یکدیگر از نگاه قرآن برگزار کردیم و ماه مبارک رمضان یکی از مناسبت‌هایی است که به آن توجه ویژه‌ای داریم. بنابراین ترجیح دادیم پردازش به این ماه را به شکل کمپین متحدالموضوع انجام دهیم.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصریح کرد: در این کمپین سازمان اوقاف همکاریهای ویژه‌ای با ما داشتند و به لحاظ محتوای قرآنی ما را یاری رساندند و تعداد طرحهای کمپین 100 طرح انتخاب شده از میان 150 طرح ارائه شده بوده که قرار است روی سازه‌های تبلیغاتی شهر، مترو، مکانهای عمومی و تره‌بار به نمایش درآید.

وی خاطرنشان کرد: محتوای این کمپین اخلاق، مردم‌داری و برخورد با دیگران در سبک زندگی اسلامی است. این کمپین در یک کارگاه هنری سه روزه توسط هنرمندان تصویرسازی شد که در این ماه به نمایش درمی‌آید.

علیزاده عنوان داشت: هدف این نشست خبری رونمایی از کمپین سبک زندگی قرآنی است. باید بگویم دو سوم سازه‌های تبلیغاتی ما در این ماه به کمپین اختصاص یافته است و سعی کرده‌ایم که پراکندگی این تابلوها به گونه‌ای باشد که هر قسمت از شهر موضوعی را دنبال کند.

وی تاکید کرد: پیام ها به شکل خلاصه شده هستند و عنصر تصویرسازی و کاریکاتور برای انتقال بهتر مفاهیم استفاده شده و درخصوص سرنوشت نگارخانه شهر و شباهت‌ها و تفاوت‌های کمپین ویژه ماه رمضان با این نگارخانه هم باید گفت که نگارخانه به وسعت یک شهر کمپین صرفا هنری بوده که به دلیل جابه‌جایی روزهای قمری در سال شمسی مجبور به جابه‌جایی آن از ماه خرداد شدیم. البته شورای سیاستگذاری در حال تعیین زمان مناسب برای این برنامه است.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران ابرازداشت: علت برگزار نشدن نگارخانه در اردیبهشت همزمانی آن با مسابقات جهانی قرآن، نمایشگاه کتاب و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بود. همچنین هدف این کمپین تلنگر و توجه مردم است و ما انتظار نداریم با این کمپین همه مشکلات نظیر غیبت، تهمت اصلاح شود. همچنین یکی از مهمترین نکات کمپین سبک زندگی قرآنی استفاده از آیات کاربردی است.

وی ادامه داد: در واقع بحث ثواب‌های ویژه ماه رمضان موضوع ما نیست. ما سعی کردیم در این کمپین به موضوعاتی که به شهروندی مربوط می‌شود بپردازیم و برای روزهای ویژه ماه رمضان نظیر ولادت امام حسین مجتبی(ع)، شبهای قدر و شهادت حضرت علی(ع) برنامه‌ای ویژه داریم. البته این برنامه به صورت جامع برگزارنمی‌شود تا اصل کمپین صدمه نبیند. ضمنا در بازه سه روزه رحلت حضرت امام خمینی(ره) سازه‌ها به این موضوع اختصاص خواهند یافت و پس از سه روز سازه‌ها به حالت کمپین باز خواهند گشت.

حجت الاسلام محمدی، رییس سازمان  اوقاف و امور خیریه در حاشیه رونمایی از این آثار گفت: سعی ما براین است که در فضای شهری مردم با مفاهیم قرآنی آشنایی بیشتری پیدا کنند و امید است این مفاهیم قرآنی زمینه‌ای برای عمل و توجه به قرآن باشد.

 بنابراین گزارش، در پایان این نشست خبری از پوستر‌های نمادین این کمپین توسط عیسی علیزاده رئیس سازمان زیباسازی و حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف رونمایی شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب