امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2194 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدحسین حسین‌زاده خبر داد؛

منابع بانک قرض‌الحسنه رسالت به 2500 میلیارد تومان رسیده / نخستین بانک خصوصی کشور هستیم/ منابع بانک در یک سال اخیر 100 درصد افزایش داشته است

خبرایران: محمدحسین حسین‌زاده مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: منابع بانک قرض‌الحسنه رسالت به 2500 میلیارد تومان رسیده که در یک سال اخیر 100 درصد افزایش داشته است و سرمایه بانک هم‌اکنون 500 میلیارد ریال است.
منابع بانک قرض‌الحسنه رسالت به 2500 میلیارد تومان رسیده / نخستین بانک خصوصی کشور هستیم/ منابع بانک در یک سال اخیر 100 درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح برنامه های بانک قرض‌الحسنه رسالت صبح امروز با حضور«محمدحسین حسین‌زاده» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی این بانک برگزارشد.

دراین نشست خبری«محمدحسین حسین‌زاده» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به قانون بازار متشکل غیر پولی و اقدامات انجام شده در این سال‌ها، اظهارداشت: قبل از تاسیس بانک‌های قرض الحسنه نهادی با این عنوان در نظام بانکی کشور وجود نداشت و مردم با واژه عمومی بانک آشنا بودند و دو بانک قرض‌الحسنه در کشور فعالیت دارند و ‌بانک قرض الحسنه رسالت نخستین بانک خصوصی است که با سرمایه مردم تاسیس شده و بیش از 24 هزار سهامدار خرد دارد.

حسین‌زاده تصریح کرد: گروه هدف ما قشر متوسط جامعه است و اقشار غنی و سازمان‌ها نیز به نوع دیگری می‌توانند در فعالیت‌های قرض الحسنه مشارکت داشته باشند و در واقع سازمان‌ها می‌توانند کارمندانشان را برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک معرفی کنند.

وی ابرازداشت: رویکرد قرض الحسنه بانک و تقویت کارآفرینی خرد از این طریق  است و سال‌های آینده در این زمینه بیشتر فعالیت خواهیم کرد و شغل‌های خرد خانگی و غیره خانگی را مورد حمایت قرار می‌دهیم و افزایش تعداد مشتریان این بانک از 600 هزار نفر به 2 میلیون نفر در یک سال اخیر صورت گرفته و باید زیرساخت‌های مناسب را برای عموم جامعه ایجاد و خدمات مناسب بانکی را به مردم ارائه دهیم.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت اضافه کرد: توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی یکی از رویکردهای اصلی این بانک است؛ اکنون عده ای به دنبال راه اندازی انجمن حامیان قرض الحسنه هستند تا فرهنگ قرض الحسنه در کشور گسترش یابد و سقف تسهیلات قرض الحسنه بانک 20 میلیون با زمان بازپرداخت 60 ماه است و تاکنون 5/1 میلیون فقره وام پرداخته شده که 500 هزار فقره برای به بعد از تبدیل شدن به بانک است؛ میانگین تسهیلات پرداختی برای هر متقاضی 6 میلیون تومان بوده است.

وی در مورد مطالبات معوق این بانک هم عنوان داشت: میزان مطالبات معوق بانک کمتر از یک درصد است اما با توجه به اینکه بانک مرکزی مدیریت و ساماندهی برخی موسسات و صندوق‌های قرض‌الحسنه را به ما واگذار کرد، مطالبات معوق بانک افزایش یافت.

حسین‌زاده در ادامه درباره شرط سپرده‌گذاری بانک برای پرداخت تسهیلات گفت: از نظر قانونی باید اعتبارسنجی کرده و به افرادی تسهیلات بپردازیم که مطمئن شویم گیرنده تسهیلات می‌تواند اقساط آن را پرداخت کند اما در بانک رسالت سپرده گذاری مشخص درمدت معین برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و براساس ضوابط بانک اقدام به پرداخت تسهیلات می کنیم و این مساله را بررسی کردیم آن طور که اعلام شده از نظر شرعی تعیین شرط برای پرداخت تسهیلات جایز نیست.

وی در پایان گفت: منابع این بانک به 2500 میلیارد تومان رسیده که در یک سال اخیر 100 درصد افزایش داشته است و سرمایه بانک هم‌اکنون 500 میلیارد ریال است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب