امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 21967 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هیچ مرکز ترک اعتیاد زنان تعطیل نشده است

خبرایران:سخنگو و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با رد برخی اظهارات مبنی بر تعطیلی کمپ های ترک اعتیاد زنان در تهران گفت: هیچ مرکز ترک اعتیادی درحوزه زنان تعطیل نشده است.
هیچ مرکز ترک اعتیاد زنان تعطیل نشده است

به گزارش خبرایران،یکی ازروزنامه های صبح کشور در تاریخ سوم خرداد 96 در گزارشی اعلام کرده بود که مدتی است همه کمپ های ترک اعتیاد زنان در تهران تعطیل شده است و مکانی برای زنان وجود ندارد تا با مراجعه داوطلبانه به آنجا برای ترک اعتیاد خود اقدام کنند.
پرویزافشار روز سه شنبه در گفتگو باایرنا در واکنش به این خبر تاکید کرد: توسعه و حمایت از مراکز درمان اعتیاد زنان از مسائل جدی است که امسال بیش ازسال های گذشته مورد توجه ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.
وی اظهار کرد: از همه مراکز حقیقی وحقوقی و یا مراکز غیردولتی که در زمینه تاسیس و راه اندازی مراکز ترک اعتیاد زنان اقدام کنند به صورت خاص حمایت خواهیم کرد؛ همچنین براساس برنامه ریزی؛ قرار است این مراکز دراستان های فاقد مرکز ترک اعتیاد در حوزه زنان ، تاسیس شود.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر توسعه مراکز ترک اقامتی ویژه زنان تاکید کرد و گفت: مراکز سرپایی ترک به تفکیک جنسیتی نیازی ندارد و زنان می توانند همچون مردان برای ترک به این مراکز مراجعه و اقدام کنند.
به گزارش ایرنا ‌در حال حاضر یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد.
هم اینک آمار دقیقی از زنان معتاد در کشور در دست نیست اما طبق پژوهش های بعمل آمده این آمار نسبت به سال های گذشته رشد داشته است.
افشار همچنین در خبر دیگری اعلام کرده است در طرح ساماندهی معتادان متجاهر که از اسفند 95 به اجرا درآمده است مجموعا 150 معتاد متجاهر زن برای ساماندهی و درمان تحت پوشش قرار گرفته اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب