امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 220 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۲۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تشخیص 30 دقیقه‌ای بیماری‌های روانی، با ابداع آزمایش چشم

خبرایران : دانشمندان انگلیسی آزمایش چشم پیشگامانه‌ای را با استفاده از یک دوربین طراحی کرده‌اند که می‌تواند طیفی از بیماری‌های جدی روانی را با بررسی حرکات چشم بیماران تشخیص دهد.
تشخیص 30 دقیقه‌ای بیماری‌های روانی، با ابداع آزمایش چشم

به گزارش سرویس علمی خبرایران، این فناوری انقلابی با استفاده از نظریه‌ای کار می‌کند که بیش از 100 سال قدمت داشته و بر اساس آن، شیوه نگاه کردن به اجسام با بیماری‌های روانی مرتبط هستند.

محققان دانشگاه آبردین بر این باورند که این آزمایش می‌تواند به متمایز سازی بیماری اسکیزوفرنی از اختلال دو قطبی و افسردگی حاد کمک کند.

آنها از دوربین‌های خاص برای پیگیری حرکات چشم بیماران در زمانی که به تصاویری بر روی یک نمایشگر رایانه نگاه می‌کردند، استفاده کردند. بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی نسبت به افراد غیر مبتلا، کمتر تصاویر را به شکل کامل تماشا می‌کردند.

آنها نگاه خود را برای مدت طولانی بر نقاط خاص نگه داشته اما در کل تصویر به نقاط کمتری نگاه می‌کنند.

بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی یا افسردگی حاد، از تفاوت‌های ظریف‌تری برخوردارند.

این سه بیماری از علائم مشابهی برخوردار بوده که تشخیص آنها را با استفاده از شیوه‌های سنتی سخت‌تر کرده است.

به گفته محققان، این آزمایش می‌تواند نتایجی با صحت 95 درصدی را در 30 دقیقه برای بیماری‌هایی تولید کنند که در غیر این صورت تشخیص آنها چندین سال طول می‌کشید.

اگرچه پژوهش‌های بیشتر پیش از تایید این روش برای استفاده گسترده آن مورد نیاز است اما محققان امیدوارند بیماران بتوانند طی چند سال آینده از این آزمایشات بهره‌مند شوند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب