امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22024 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اردوغان: در مرزهای ایران و عراق «دیوار» می‌سازیم

خبرایران:رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید برای مقابله با نفوذ تروریست‌ها، کل مرز عراق و سوریه و بخش‌های «مقتضی» از مرز ایران را دیوار می‌کشد.
اردوغان: در مرزهای ایران و عراق «دیوار» می‌سازیم

به گزارش خبرایران، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که دولت کشورش قصد احداث دیواری در راستای مرزهای ایران، عراق و سوریه را دارد.

بنا به گزارش هاآرتص، اردوغان که در یک ضیافت افطار سخن می‌گفت، به عزم دولتش برای مقابله با نفوذ تروریست‌ها به کشورش پرداخت و گفت که یکی از بهترین راهکارها برای عملیاتی شدن این خواسته، دیوار کشیدن است.

این اولین بار نیست که بحث تردد تروریست‌ها در مرز ترکیه مطرح می‌شود؛ دولت مستقر در دمشق از آغازین روزهای ورود تروریست‌های چندملیتی از ترکیه به سوریه، به این روند اعتراض داشت. تروریست‌ها پس از ورود به سوریه، علاوه بر کشتار، گاهی اوقات نیز با تانکرهای نفت ارزان به مرز ترکیه بازمی‌گشتند و پول ادامه عملیات خود را درمی‌آوردند.

اردوغان گفت که کار احداث دیوار در مرز سوریه پیشرفت چشمگیری داشته و 650 کیلومتر از مرز 911 کیلومتری مسدود شده است.

وی گفت که دولتش برای احداث دیواری مشابه در طول مرز عراق هم برنامه‌ریزی کرده است.

یکی دیگر از همسایگان ترکیه، ایران است که اردوغان گفت برای احداث دیوار در نقاط «مقتضی» مرز با این کشور، برنامه‌ریزی شده است.

دولت ترکیه پیش از این هم خبر تصمیم برای احداث دیوار در راستای مرز ایران را مطرح کرده بود که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از این امر «استقبال» کرده بود.

ساخت دیوار مرزی، امر بی‌سابقه‌ای در دنیا نیست. پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، وی بحث احداث دیوار در مرز مکزیک را مطرح کرد که البته این قول وی، با اعتراض شدید وزارت خارجه مکزیک روبرو شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب