امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22070 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

افتتاح ۱۱۰ پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی شهرداری منطقه ۲۰؛

قالیباف:70درصد درآمد شهرداری صرف زیرساختهای شهری می شود/دولت در چهار سال گذشته یک ریال به شهرداری پرداخت نکرده است

خبرایران: صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و معاونین و مدیران شهرداری تهران آیین افتتاح ۱۱۰ پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.
قالیباف:70درصد درآمد شهرداری صرف زیرساختهای شهری می شود/دولت در چهار سال گذشته یک ریال به شهرداری پرداخت نکرده است

 به گزارش خبرنگار خبرایران، محمد باقر قالیباف امروز در مراسم بهره برداری از 110 پروژه شهری در منطقه 20 تهران اظهار داشت: شهرری نمادی از فرهنگ، معنویت و یکی از مراکز مهم توسعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت است و توفیقی نصیب ما شده که در قبله تهران در خدمت شما باشیم. 

وی بیان کرد:  مشکل درآمدهای ناپایدار شهرداری ها موضوع مهمی است که حل آن بر عهده دولت است. کسانی که خودشان مسئول حل مشکلی هستند، نه تنها آن را برطرف نمی کنند بلکه از دیگران مطالبه می کنند، واقعا باید خیلی روی زیادی داشته باشند که موضوعات را اینگونه دنبال کنند.

دولت به جای حل مشکلاتش آن را از دیگران مطالبه می‌کند

قالیباف ابراز کرد: دولت یازدهم نه تنها این مشکل را حل نکرد بلکه آن را مضاعف کرد به این شکل که در سال 85 که قانون ارزش افزوده در مجلس به تصویب رسید بخشی از درآمد پایدار شهرداری ها را در عوارض و مالیات از شهرداری ها گرفتند و در اختیار دولت قرار دادند.

وی اضافه کرد: در سال 96 قانون را تغییر دادند و 50 درصد درآمدی که سهم شهرداری بود را نیز به دولت واگذار کرده و مشکل را مضاعف کردند.

70درصد درآمد شهرداری صرف زیرساختهای شهری می شود

شهردار تهران با بیان اینکه افتخار شهر تهران این است که درآمد ناپایدار را که با زحمت پیدا می شود، تبدیل به سرمایه پایدار کرده است، افزود: امروز دولت فقط 10 الی 12 درصد از درآمدش صرف توسعه و پیشرفت می شود و بیش از 85 درصد بودجه را هزینه جاری می کنند ولی ما در شهرداری 30 درصد هزینه جاری و 70 درصد را هزینه زیرساخت های شهری می کنیم.

قالیباف با بیان اینکه کارهای شهرداری به نحوی است که مردم روز و شب با آنها سر و کار دارند، تصریح کرد: در 12 سال گذشته با اولویت جنوب شهر، آثار فعالیت های فرهنگی، عمرانی و زیرساختی در تمام نقاط تهران به چشم می خورد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در حوزه ایجاد بزرگره ها، خطوط مترو، فضای سبز، توسعه حوزه های اجتماعی مانند سراهای محله و شورایاری ها و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با محور قرار دادن شعار کم کردن فاصله جنوب و شمال پایتخت عملکرد قابل قبولی از نگاه مردم داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه در 23 سال 70کیلومتر مترو ساخته شده بود، گفت: مترو تهران در طول 12 سال گذشته بدون کمک دولت از 70 به 300 کیلومتر گسترش یافته و بزرگراه های این شهر مانند امام علی(ع) و آزادگان و سایر بزرگراه ها توسعه چشم گیری داشته اند، این درحالی است که در گذشته متوسط عملکرد شهرداری در سال به 3 کیلومتر مترو نرسیده بود. 

دولت در چهار سال گذشته یک ریال به شهرداری پرداخت نکرده است

قالیباف با بیان اینکه دولت مکلف است 80درصد پول خرید اتوبوسها را به شهرداری پرداخت کند، اظهار داشت: در چهار سال گذشته دولت یازدهم یک ریال بابت این موضوع به شهرداری پرداخت نکرده است و اگر ادعایی دارند ثابت کنند.

وی با اشاره به هزینه های دریافتی از عوارض گفت: 3هزار میلیارد پول عوارض متعلق به شهرداری است و کسی نمی تواند ادعایی بکند که بودجه کمکی به شهرداری داده. 60درصد جریمه های شهر تهران و 50درصد هزینه مترو باید به شهرداری پرداخت شود که تا کنون چیزی نداده اند.

شهردار تهران گفت: سال گذشته 4هزار و چهارصد میلیارد تومان در مترو هزینه کردیم که 2 هزار و 200 میلیاردش سهم دولت است ولی دولت بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمی کند.

قالیباف با انتقاد از ادعای برخی افراد که تهران را شهر سوخته می دانند، تصریح کرد: وقتی دشمنان انقلاب و مخالفان ما به تهران سفر می کنند، تهران را شهری متحول شده توصیف می کنند که هیچ نشانی از تحریم در آن نیست.

وی با اشاره به خط 6 مترو که در شرف افتتاح است، گفت: خط 6 یک خط استثنایی و مهم است که از حرم حضرت عبدالعظیم شروع می شود و تا کن در شمال غرب ادامه دارد و خط 7 نیز که هفته آینده قابل بهره برداری می شود از استادیوم تختی شروع می شود و تا کن ادامه دارد و خط 8 نیز از فرودگاه امام خمینی به طول 30 کیلومتر پس از پایان ماه مبارک رمضان افتتاح می شود.

قالیباف در ادامه گفت: توصیه می کنم به مردم بگویید که در چهار سال آینده چه اقداماتی در برنامه خود دارید. مردم عملکرد بد یا خوب ما را قضاوت خواهند کرد شما بگویید چه کاری انجام خواهید داد. 

 

بنابراین گزارش، صبح امروز آیین افتتاح 110 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترفیک، خدمات شهری و محیط زیست در منطقه شهر ری تهران با حضور مدیران شهری شهر ری برگزار شد.

احداث 9 زمین چمن مصنوعی با مساحت 7 هزار و 200 مترمربع، احداث 20 مورد پیاده راه و پیاده رو با مساحت 33 هزارو 700 مترمربع، ایجاد و راه اندازی 6 مرکز اشتغال کوثر  و 6 مرکز میوه و تره بار، احداث 18 مورد بوستان و قطعات فضای سبز با مساحت 214 هزار مترمربع، از جمله پروژه‌هایی بود که صبح امروز به بهره برداری رسید.

همچنین افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه تقی آباد که پیش از این به صورت غیررسمی به بهره برداری رسیده بود با حضور شهردار تهران و مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در این آیین می‌توان به بهره برداری از استخر و سونای مدرس، ابنیه فرهنگی، مذهبی، ورزشی و خدماتی به مساحت 11 هزار مترمربع، در منطقه شهر ری اشاره کرد.

بنابراین گزارش، منطقه 20 شهرداری تهران با وسعتی بالغ بر 200 کیلومتر مربع متشکل از 7 ناحیه در جنوب تهران در منطقه شهر ری واقع شده است. پروژه کل روگذر تقی آباد با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان، از سوی م عاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و با همکاری شهرداری منطقه 20 به اجرا رسیده است و 109 پروژه شهری دیگر نیز با اعتبار نزدیک به 111 میلیارد تومان در مسیر رشد و شکوفایی این منطقه در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب