امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 221 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نشست نقد و بررسی «او خوب سنگ می زند» ؛

رحماندوست: فیلم تصویر روشنی از سن نوجوانی است

خبر ایران: مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر معاصر کشورمان گفت: فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند»تصویر روشنی از نوجوان و سن آن می دهد.
رحماندوست: فیلم تصویر روشنی از سن نوجوانی است

 به گزارش خبرنگار خبر ایران، نشست نفد و بررسی فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» عصر روز دوشنبه ۱۸ آذر با حضور «مصطفی رحماندوست»، «مجید راستی»، «سیدهادی محقق» نویسنده و کارگردان فیلم و به همت بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء در تهران برگزار شد.

 در این نشست که بعد از نمایش فیلم برگزارشد ،« مصطفی رحماندوست» نویسنده، شاعر و داور جشنواره اخیر فیلم کودک و نوجوان اصفهان در سخنانی اظهارداشت: من همیشه برایم سوال است که سن نوجوانی دقیقاً چه سالی است در کشور ما اعداد و ارقام مختلفی اعلام می شود. برخی ۱۲ برخی هم ۱۶ سالگی را در سن نوجوانی می دانند.

وی افزود: فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند»تصویر روشنی از نوجوان و سن آن می دهد. در این سن فرد نه کودک است و نه توان این را دارد که ما او را همانند بزرگتر ها بدانیم و امسال که داور بودم در جشنواره اصفهان من یکی از فیلم های خوبی را که دیدم همین فیلم «او خوب سنگ نمی زند» بود که به من تعریف مشخصی از نوجوانی داد.

رحماندوست تصریح کرد: هر چند بیشتر دوست داشتم که نویسنده و کارگردان از هم جدا باشند و  شخصیت پردازی ها خیلی خوب بود اما بیشتر کار در نویسندگی شکل گرفته بود با این که می شد به بخش فانتزی کار بیشتر پرداخت اما اثر خوبی بود.

وی ادامه داد: شاید اگر یک کارگردان پرتجربه‌تر این فیلم را می‌ساخت و یا یک نویسنده متبحرتر قصه آن را می‌نوشت، فیلم قویتر از آب در می‌آمد با این وجود همینی هم که هست، خیلی خوب است و یکی از دلایل موفقیت این اثر این است که کار گردان آن منطقه و محیط را می شناسد. بومی بودن فیلم به آن خیلی کمک کرده است.

در ادامه این نشست «مجید راستی» هم طی سخنانی اظهارداشت:به نظرم چیزی که به این کار کمک کرده، عشق و علاقه‌ای بوده که نویسنده و کارگردان با همه سرزنش‌هایی که شنیده است به سوژه خود داشته و توانسته کار را پیش ببرد. معلوم نیست که در آینده این کارگردان در حوزه کودکان و نوجوانان کار بسازد یا خیر چون شرایط بسیار سختی است.

راستی خاطرنشان کرد: متاسفانه کار کردن برای کودکان به خصوص در حوزه سینما همواره شرایط بی‌ثباتی داشته است. متاسفانه بسیاری از تجربیات گذشته نادیده گرفته شده و به همین خاطر امکان ادامه این راه توسط کارگردانانی که با این ژانر کارشان را شروع کرده‌اند، سخت شده است.

در ادامه این نشست «سید‌هادی محقق» نویسنده و کارگردان فیلم «او خوب سنگ می‌زند» هم عنوان داشت: ما فیلم مان را بزک دوزک نکردیم و سعی شده بود آن چیزی که قرار است اتفاق بیافتد و مورد نیاز ما در فیلم است را بدست بیاوریم و در کارمان استفاده کنیم.

محقق افزود: آن منطقه فرهنگ عجیب و غریبی دارد که فقط وقتی با آن ها زندگی کنید می توانید درکشان کنید. قطعاً کار بعدی خودم را در این گونه که مربوط به سینمای کودک است خواهم ساخت.

 

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی«او خوب سنگ می‌زند» داستان نوجوانی را روایت می‌کند که پدرش را از دست داده و با برادر و مادر خود زندگی می‌کنند. «بردو» برای اینکه بتواند خود را سر و سامان دهد، راهی سفری می‌شود تا طلب پدر خود را پس بگیرد اما با انسان هایی درگیر می شود که ... . دریافت پروانه زرین بهترین فیلمنامه در بخش مسابقه سینمای ایران و پروانه زرین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بلند در بخش بین‌الملل، از جمله افتخارات این فیلم در آخرین جشنواره فیلم اصفهان است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب