امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2210 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اخبار جشنواره فیلم 100؛

فیلم 100 ثانیه ای باید واجد تمامی استانداردهای یك فیلم بلند باشد

خبرایران: امیر آذین در خصوص تولید فیلم 100 ثانیه ای معتقد است، فارغ از زمان كوتاه این مدیوم در تولید آثار 100 ثانیه ای باید تمامی استانداردهای فیلم بلند لحاظ شود.
فیلم 100 ثانیه ای باید واجد تمامی استانداردهای یك فیلم بلند باشد

به گزارش خبرایران از پایگاه خبری حوزه هنری، امیر آذین، پیش از این با دو اثر پویانمایی در جشنواره فیلم 100شركت كرده است، در این دوره نیز با فیلم «تنها در باران» در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد. وی درباره فاصله ایجاد شده بین تولید آثارش اظهار داشت: از آنجا كه اساس فیلم  های 100 ثانیه ای بر اساس ایده و خلاقیت شكل می گیرد به همین خاطر به دنبال مضمونی بودم كه درام داشته و بتواند تحلیل كند.
وی ادامه داد: ارتباط با مخاطب و تعریف كردن داستان، شخصیت پردازی و وارد كردن درام به خط روایی قصه از جمله ویژگی هایی بود كه برای یك فیلمنامه مناسب 100 ثانیه ای متصور بودم.
آذین، فیلمسازی مبتنی بر موقعیت صرف و نمادسازی را انتخاب مناسبی برای فیلمسازی اش ندانسته و در این باره معتقد است: بین فیلمنامه فیلم بلند و كوتاه به لحاظ ساختاری تفاوتی نمی بینم، روایت یك فیلمنامه موفق استانداردهایی مثل نقطه شروع، نقطه پایان، گره، گره گشایی و ... را باید داشته باشد. فیلم كوتاه هم با همین ساختار اما در مدیوم كوتاهتر شكل می گیرد.
وی به همزاد  پنداری با شخصیت های داستان در فیلم 100 ثانیه اشاره كرد و گفت: در «تنها در باران» سعی كردم تمامی این موارد رعایت شود. ضمن اینكه عوامل این فیلم بر اساس مهارت و تبحر لازم انتخاب شده اند
وی انتخاب عوامل حرفه ای را به مثابه رعایت ساختارها و استانداردهای فیلمنامه نویسی دانست و اذعان داشت: فیلم 100 واسطه ای برای ورود به دنیای فیلم بلند نیست و دارای اصالت ذاتی و هنری خاص خود است. ضمن اینكه شایسته است رسانه های تصویری، سینماها و ... از این قالب حمایت بیشتری انجام دهند.
گفتنی است نهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای در آستانه برگزاری قرار دارد. این جشنواره همراه با بخش های جنبی، نمایش آثار این دوره و منتخبی از ادوار پیشین جشنواره، بخش ویژه سینمای ژاپن، كارگاه های آموزشی و جلسات نقد و بررسی، از 7 تا 9 اسفندماه در پردیس سینما آزادی، حوزه هنری و همزمان در 9استان كشور برگزار خواهد شد.

 

سئانس ویژه ای برای نمایش فیلم های 100 ثانیه ای در سینما آزادی اختصاص می یابد

 

رضا سعیدی پور ضمن بیان اینكه پردیس سینمایی آزادی، آمادگی دارد تا مجموعه ای از آثار منتخب 100 ثانیه ای را در سئانس های ویژه ای نمایش دهد، بر توجه ویژه سینماها به فیلم كوتاه تاكید كرد.

 به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، رضا سعیدی پور، مدیر سینما آزادی، با بیان اینكه اكران فیلم های 100 ثانیه ای راه یافته به نهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای از روز چهارشنبه هفتم اسفندماه آغاز خواهد شد، بیان داشت: سالن «شهر هنر» این پردیس سینمایی روز چهارشنبه با سه سئانس بخش مسابقه ملی، یك سائنس بخش بین الملل و یك كارگاه و نشست تخصصی، میزبان هنرمندان و فیلمسازان خواهد بود.
سعیدی پور همچنین با بیان اینكه روال پخش فیلم های 100 در این سینما طبق سنوات گذشته خواهد بود،گفت: روز دوم جشنواره، پنجشنبه 8 اسفندماه، 4 سالن شهر هنر، شهر فرهنگ، شهر قصه و شهر هفتم از ساعت 10 و 30 به میزبانی فعالان، فیلمسازان و هنرمندان خواهند پرداخت.
سعیدی پور با تاكید بر اینكه پردیس سینمایی آزادی، آمادگی دارد تا مجموعه ای از آثار منتخب 100 ثانیه ای را در سئانس های ویژه ای نمایش دهد، اظهار داشت: در صورت رایزنی با برگزاركنندگان این جشنواره علاوه بر اختصاص سئانس ویژه پخش فیلم های 100 ثانیه ای، نمایش تعدادی از فیلم ها به صورت پیش پرده آثار بلند سینمایی نیز می تواند در دستور كار قرار گیرد.
این سینمادار كشورمان با اظهار اینكه نباید منتظر دوره بعدی جشنواره شد، گفت: زمان كوتاه ویژگی مناسب این آثار است كه می تواند با استقبال مردم روبرو شود. بنابراین پخش منتخب آثار 100 ثانیه ای در طول سال باید مورد توجه ویژه از سوی مسئولان برگزاری جشنواره قرار گیرد.
وی همچنین با اعتقاد بر اینكه مقدمات هر اتفاق بزرگی از پایه باید برنامه ریزی شود، بیان داشت: برای ورود به صنعت سینما فیلم های 100 ثانیه ای می تواند شروع مناسبی باشد. كارگردان های فیلم های بلند سینمایی قطعا با ساخت آثار كوتاه و تجربی، الفبای ساخت فیلم بلند را می آموزند
سعیدی پور در پایان یادآور شد: فیلم های 100 ثانیه ای با ویژگی موجزگویی می توانند یك داستان كامل را ارائه دهند، كاری كه چندان آسان نیست و همین نكته باعث جذاب شدن این قالب سینمایی و استقبال هنردوستان به پخش این فیلم ها خواهد شد.
گفتنی است نهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای در آستانه برگزاری قرار دارد. این جشنواره همراه با بخش های جنبی، نمایش آثار این دوره و منتخبی از ادوار پیشین جشنواره، بخش ویژه سینمای ژاپن، كارگاه های آموزشی و جلسات نقد و بررسی، از 7 تا 9 اسفندماه در پردیس سینما آزادی، حوزه هنری و همزمان در 9استان كشور برگزار خواهد شد

 

بازدید هنرمندان بین المللی جشنواره فیلم 100 از موزه سینما و برج میلاد

 

دبیر كمیته بین الملل جشنواره فیلم های 100 ثانیه ای گفت: میهمانان و كارگردانان بخش بین الملل، سه شنبه 6 اسفند ماه و در آستانه افتتاحیه نهمین جشنواره فیلم 100 از موزه سینما و برج میلاد دیدن می كنند.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، بهنام بهادری دبیر كمیته بخش بین الملل جشنواره فیلم 100؛ در خصوص میزبانی جشنواره از میهمانان و كارگردانان بخش بین الملل گفت: سه شنبه 6 اسفند، هنرمندان و كاندیدهای بخش بین الملل، رایزن فرهنگی سفارت بلاروس، رایزن فرهنگی سفارت افغانستان و نماینده جشنواره «cpm» از موزه سینما (باغ فردوس) بازدید می كنند.
دبیر كمیته بین الملل در ادامه افزود: همچنین میهمانان و كارگردانان بعد از بازدید از موزه سینما، به برج میلاد می روند و از آثار فرهنگی و صنعتی موجود در برج میلاد دیدن می كنند
به گفته وی این برنامه با همكاری « باشگاه عكس برج میلاد » برگزار می شود
گفتنی است نهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای در آستانه برگزاری قرار دارد. این جشنواره همراه با بخش های جنبی، نمایش آثار این دوره و منتخبی از ادوار پیشین جشنواره، بخش ویژه سینمای ژاپن، كارگاه های آموزشی و جلسات نقد و بررسی، از 7 تا 9 اسفندماه در پردیس سینما آزادی، حوزه هنری و همزمان در 9استان كشور برگزار خواهد شد.

 

 ویژگی رسانه ای فیلم 100 ثانیه ای؛قابلیت جایگیری مناسب در كنداكتورهای شبكه ای / پخش برنامه «دو در 100» به زودی از شبكه دوم سیما

 

مهدی كریمی با اظهار اینكه فیلم های 100 ثانیه ای قابلیت جایگیری مناسبی در كنداكتور پخش برنامه ها دارند، از پخش برنامه «دو در 100» ویژه نمایش فیلم های 100 ثانیه ای از شبكه دوم سیما خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی كریمی، مدیر طرح و برنامه شبكه دو سیما در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه بر اهمیت فیلم های 100 ثانیه ای و مقوله فیلم كوتاه تاكید كرد و گفت: بر این اساس تصمیم گرفته شد در گروه فیلم های تلویزیونی شبكه دو بخشی برای پخش فیلم های 100 ثانیه ای در نظر گرفته شود.
كریمی در این خصوص توضیح داد: در این راستا برنامه ای با عنوان «دو در 100» برای پخش روزانه از شبكه دوم سیما تهیه شده است. پخش  «دو در 100» با رویكرد ارائه پیام هایی مرتبط با خط مشی شبكه دو سیما روزانه در سه نوبت پخش خواهد شد.
وی ساعت پخش این مجموعه ها را در ساعت های 9.30 صبح، 17.30 بعداز ظهر و 23 ذكر كرد و گفت: با توجه به تمركز شبكه دوم سیما بر موضوعات مشتمل بر كودك و نوجوان و خانواده، قاعدتا 100 ثانیه هایی با این مضامین از میان آثار گزینش می شود.
مدیر طرح و برنامه شبكه دو سیما با بیان اینكه مقرر است در ایام نوروز بر پخش بیشتر فیلم های 100 ثانیه ای متمركز شویم، گفت: این تصمیم با توجه به نیاز ایجاد جایگاهی مستقل برای فیلم های 100 ثانیه ای لحاظ شده است
كریمی با بیان اینكه فیلم كوتاه ژانری است كه در سایر كشورها مورد توجه است، متذكر شد: اخیرا در كشور ما نیز با توجه به برگزاری جشنواره ها علی الخصوص جشنواره فیلم 100 نگاه ها جلب شده و می تواند در كوتاهترین زمان با ساختار نمایش ذهن مخاطب را درگیر كند.
این مقام مسئول در ادامه افزود: نقش شبكه های تلویزیونی در فرهنگ سازی رسانه ای بر هیچ كس پوشیده نیست، در اینجا نیز بنا داریم در كنار سایر ساختارهای نمایشی چون فیلم، تله فیلم، سریال، تله تئاتر و ... ، به فیلم كوتاه و 100 ثانیه ای به عنوان یك ژانر دارای جایگاه مستقل نمایشی بپردازیم.
وی به ویژگی های فیلم های 100 ثانیه ای كه آن را به گزینه ای مناسب جهت استفاده در شبكه های تلویزیونی تبدیل كرده اشاره كرد و گفت: فیلم های 100 ثانیه ای زودبازده، جذاب و قابلیت جایگیری خوبی در كنداكتورها دارد كه این عوامل مثبت در برنامه ریزی پخش رسانه ها حائز اهمیتند.
كریمی در پایان با اشاره به پخش فیلم های 100 ثانیه ای در دهه فجر ، عنوان داشت: بناست تا متناسب با اتفاقات روز از فیلم های 100 ثانیه ای با مضامین مختلف در كنداكتور پخش برنامه ها استفاده كنیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب