امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22115 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

دولت تعرفه برق سیستان و بلوچستان را کاهش دهد/ جلوگیری از تبخیر منابع آب استان در برنامه وزارت نیرو قرار گیرد

خبرایران:استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از دولت انتظار داریم با توجه به شرایط اقلیمی برای مصرف برق در سیستان و بلوچستان با کاهش تعرفه استثنا قائل شود.
دولت تعرفه برق سیستان و بلوچستان را کاهش دهد/ جلوگیری از تبخیر منابع آب استان در برنامه وزارت نیرو قرار گیرد

به گزارش خبرایران، علی‌اوسط هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نیکشهر که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: مردم منطقه با مشکلات ناشی از شدت گرما به سختی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی اوج معرفت، نزاکت و آرامش نیز در بین آنان جاری است که این امر بار مسئولیت را برایم دشوار می‌کند و به هیچ وجه نمی‌توانیم از زیر دین مردم بیرون بیاییم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه قطره قطره آب در این منطقه نقش حیاتی دارد، ادامه داد: بنابراین بهره‌برداری از منابع آبی در پایین دست سدها یک ضرورت است؛ تبخیر 50 تا 60 درصد آب سد "پیشین" در پایین دست با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود منابع آبی قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 51.5 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی است، در صورت کاهش منابع آبی اراده بر کوچ روستائیان بدیهی‌ترین مسئله است که باید 37 نقطه شهری را مورد توجه جدی قرار داد تا گرفتار پدیده حاشیه‌نشینی نشویم چرا که خسارت‌ها و آسیب‌های اجتماعی فراوانی به دنبال دارد.

هاشمی بیان کرد: طرح جامع پایدار باید برای 37 نقطه شهری سیستان و بلوچستان تعریف شود که چگونه می‌توانیم این نقاط جمعیتی را به گونه‌ای پایدار کنیم که در صورت کوچ در نزدیک‌ترین نقطه جمعیتی ساکن شده نه اینکه به مرکز استان معطوف شود؛ که این نیاز به توجه جدی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه به دلیل پراکندگی و وسعت جغرافیایی استان خدمات برق‌رسانی و طول خطوط فشار متوسط و قوی با چند استان کشور برابری می‌کند، گفت: از نظر طول خطوط انتقال فشار قوی برق در استان کار بزرگی صورت گرفته با این حال تقویت 17 الی 18 پست برق در بازه زمانی مناسب می‌تواند محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از افت فشار برق را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 100 هزار مشترک در 500 روستای استان در 3 سال اخیر برق‌دار شدند که بیانگر عدالت در خدمات‌رسانی است، همچنین در این 3 سال تمام روستاهای دارای کد با جمعیت بالای 10 خانوار برقدار شدند.

هاشمی گفت: با توجه به تامین محل درآمد مردم منطقه از طریق کشاورزی و خسارت وارده به نخیلات و باغ‌ها، تقاضا می‌کنم تکمیل شبکه پایین دست سدها با هدف انتقال آب به مزارع و جلوگیری از تبخیر به طور جدی در برنامه وزارت نیرو قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چند درخواست اساسی و مهم برای رفع مشکلات ناشی از افت فشار ولتاژ برق و کم‌آبی دارم که شامل کاهش تعرفه برق از 2 ماه به 6 ماه گرمسیری 1 و از منطقه عادی به 3 ماه گرمسیری 3 و از 6 ماه گرمسیری 1 و 3 ماه گرمسیری 2 است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و توصیه مردم به کاهش مصرف انرژی از سوی ائمه جمعه و بزرگان و بازنگری در نحوه مصرف یک ضرورت است، گفت: از دولت انتظار داریم با توجه به شرایط اقلیمی برای مصرف برق در سیستان و بلوچستان با کاهش تعرفه استثنا قائل شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب