امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22116 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

درخواست وزارت نیرو از مردم برای مصرف بهینه آب/ مصرف آب هر تهرانی 4 برابر استاندارد جهانی!

خبرایران: معاون برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با درخواست از مردم برای مصرف بهینه آب گفت: قیمت تمام شده تامین هر مترمکعب آب حدود یک هزار تومان و نرخ فروش به مصرف کننده در حدود 400 تومان است و باید در نظر گرفت چه لطمه‌ای به اقتصاد کشور وارد می‌شود زمانیکه این آب برای شست‌وشوی کوچه و خیابان و ماشین صرف شود.
درخواست وزارت نیرو از مردم برای مصرف بهینه آب/ مصرف آب هر تهرانی 4 برابر استاندارد جهانی!

هدایت فهمی در گفتگو با آنا با بیان اینکه وضعیت بارش‌های جوی سال آبی جاری کم‌تر از مدت مشابه سال قبل است، افزود: البته بارش‌ها نسبت به دوره درازمدت 48 ساله کمی بالاتر است و تقریبا می‌توان گفت سال آبی نرمالی را داریم.

وی تصریح کرد: در شرایط کلی اگر سال آبی نرمالی را پشت سر بگذاریم و از طرفی سال ماقبل از آن هم سال نرمالی باشد، وضعیت سدها و مخازن هم در شرایط متوسط قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که تامین نیاز آبی به راحتی انجام خواهد شد اما در کشور ما با وجود نرمال بودن سال آبی جاری، 11 سال گذشته را در خشکسالی سپری کردیم بنابراین با کسری رطوبت خاک و کسری در مخازن آب‌های زیرزمینی مواجهیم.

فهمی ادامه داد: از طرفی مصرف ما در همه بخش‌ها بیش از الگوها و استاندارهای جهانی است بنابراین باید صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهیم.

معاون برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو تاکید کرد: مردم تصور نکنند چون سال آبی نرمالی را داریم بنابراین مشکلی در بخش آب وجود ندارد در حالیکه با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در کشور مدیریت تقاضا در هر شرایطی برای ما اجتناب ناپذیر خواهد بود.

فهمی ادامه داد: درست است که سال آبی نرمالی داریم اما تامین آب شرب بسیار پرهزینه است و در همه شرایط باید به طور بهینه از آن مصرف کنیم.

وی بیان کرد: ما نمی‌گوییم که مردم آب کمی مصرف کنند چرا که عدم پاسخگویی به نیازها در این بخش مشکلات بهداشتی و... بسیاری را رقم می‌زند اما در بسیاری از شهرها حجم تامین و مصرف آب با هم برابر است و اگر حتی مقداری میزان مصرف افزایش یابد، تامین با مشکل مواجه خواهد شد.

 

مصرف آب هر تهرانی 4 برابر استاندارد جهانی

معاون برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو ابراز کرد: میزان استاندارد جهانی مصرف آب در شبانه‌روز برای هر فرد 150 لیتر است در حالی که در شهرهای ما در حدود 240 لیتر است و میزان مصرف آب شبانه‌روزی هر تهرانی 600 لیتر است.

وی تاکید کرد: به صلاح کشور نیست که این میزان هزینه برای آب شرب صورت گیرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب