امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22119 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آغازجنگ رسانه ای میان کشورهای عربی؛

عربستان، بحرین، امارات و مصر روابط خود را با قطر قطع کردند

خبرایران : سایت شبکه العالم از زبانه کشیدن جنگ میان قطر و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در حوزه رسانه ای خبر داد.
عربستان، بحرین، امارات و مصر روابط خود را با قطر قطع کردند

به گزارش خبرایران، العالم افزود: قطر، عربستان و چند کشور عرب دیگر حاشیه خلیج فارس در رسانه ها همدیگر را به حمایت از تروریسم و فساد متهم کردند.

روزنامه عکاظ، چاپ عربستان سعودی با انتشار گزارش هایی نوشت: خاندان حاکم قطر با القاعده ارتباط دارد و برای اثبات ادعای خود گزارش فوریه ۲۰۱۷ پایگاه خبری «ای بی سی نیوز» را منتشر کرد.

عکاظ نوشت: خالد شیخ محمد مغز طراح حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ از حمایت عبدالله بن خالد آل ثانی یکی از اعضای خاندان حاکم قطر برخوردار بود و به علت وابستگی به این خاندان از افتادن در دام دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) و سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رهایی یافت.

عکاظ افزود: دولت قطر و گروه های تروریستی به ویژه القاعده، داعش و اخوان المسلمین با همدیگر پیوند زناشویی نامیمون بسته اند. این پیوند نامیمون از نیمه دهه نود قرن گذشته آغاز شد؛ یعنی زمانی که حمد بن خلیفه امیر پیشین قطر علیه پدر خود کودتا کرد و قدرت را به دست گرفت و شبکه تلویزیونی الجزیره را که مدتی طولانی بلندگوی القاعده بود، راه اندازی کرد. مدارک «ایبت آباد» که نیروهای آمریکایی هنگام حمله به خانه اسامه بن لادن رهبر معدوم القاعده به دست آوردند، مؤید این مدعاست.

در این راستا هم روزنامه الحیات عربستان شرط پایان دادن به تنش با قطر را توقف حمایت دوحه از ایران عنوان کرده است.

اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل,تنش روابط قطر و عربستان

سایت العالم در ادامه گزارش خود آورد: روزنامه ریاض که یکی از مهمترین روزنامه های عربستان است، نیز نوشت: گزارش مورخ ۲۰۱۵ وزارت امور خارجه آمریکا، نشان می دهد، افرادی در قطر همچنان حامیان مالی گروه های تروریستی افراطی خشونت طلب هستند که جبهه النصره وابسته به القاعده یکی از این گروه هاست.

روزنامه مدینه هم در گزارشی با تیتر «چگونه قطر به قبلۀ آمال تروریست ها و پناهگاه آنها تبدیل شده است» نوشت: پایگاه خبری ای بی سی نیوز به روشنی، حاکی از ارتباط خاندان حاکم قطر با القاعده است.

روزنامه الاتحاد چاپ امارات هم قطر را حامی تروریسم در منطقه خوانده است.

روزنامه خلیج که روزنامه ای کثیر الانتشار در امارات است، نوشت: مؤسسه خیریه “عید آل ثانی” قطر از گروه های تروریستی فعال در کشورهای مختلف به ویژه لیبی، سوریه، یمن و مالی حمایت مالی می کند. این مؤسسه اموال کلان در اختیار این گروه ها می گذارد.

روزنامه های قطر هم حملات رسانه ای عربستان و امارات را توجیه ناپذیر می دانند.

روزنامه الوطن چاپ قطر نوشت: تلاش هایی برای بدنام کردن قطر و وارد کردن اتهامات ناروا به این کشور آغاز شده است که پایانی ندارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب