امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2217 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۳:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مديرعامل راه آهن در ديدار با روساي قطارهاي مسافری اعلام کرد؛

برنامه ريزي راه آهن براي کاهش عمر متوسط ناوگان ريلي

خبرایران: مديرعامل راه آهن ايجاد تحول جدي و اساسي در حوزه مسافري را مستلزم ايجاد هماهنگي، يکدلي و وفاق برشمرد.
 برنامه ريزي راه آهن براي کاهش عمر متوسط ناوگان ريلي

به گزارش خبرایران از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محسن پورسيدآقايي مديرعامل راه آهن در دومين ديدار خود با روساي قطارها با اشاره به برنامه هاي کلي راه آهن گفت: تصميم داريم ظرف 4 سال آينده، در بخش خطوط و توسعه خطوط، ناوگان باري و مسافري تحول اساسي صورت دهيم و با افزايش تقريبا دو برابري ظرفيت، ميزان جابجايي مسافر را از 27 ميليون نفر در سال جاري به حدود 40 ميليون نفر در سال 96 برسانيم.

وي افزود: لازمه رسيدن به چنين رشدي، غير از بخش هاي زيربنايي، توسعه ناوگان است زيرا ناوگان ريلي بسيار فرسوده است و طي سالهاي قبل قراردادهاي جديد در زمينه توسعه ناوگان مسافري وجود نداشته است.

پور سيد آقايي با بيان اينکه در حال حاضر متوسط عمر ناوگان مسافري 30 سال است تصريح کرد: در سال آينده واگن هاي فرسوده از جمله دليجان از سير خارج خواهد شد و واگن هاي دست دوم خارجي به شرطي اجازه ورود به شبکه ريلي خواهند داشت که جايگزين واگن هاي فرسوده فعلي شوند.

وي ادامه داد: سياست راه آهن نوسازي ناوگان مسافري است و برنامه ريزي ما رساندن عمر متوسط ناوگان مسافري به 16 سال طي 8 سال آينده است.

پور سيد آقايي با اشاره به ورود لکوموتيوهاي زيمنس به شبکه ريلي خاطرنشان کرد: طي دو سال آينده نيز هر سال 40 لکوموتيو به ناوگان ريلي اضافه مي شود که در اينصورت در اين زمينه کمبود جدي نخواهيم داشت.

وي از برقي کردن قطار تهران- مشهد تا پايان دولت فعلي و راه اندازي قطار سريع السير تهران- اصفهان به عنوان ديگر برنامه هاي راه آهن ياد کرد و گفت: با محقق شدن اين موارد، حوزه مسافري راه آهن طي 4 سال آينده، يک شبکه نو و نسبتا مدرن با قطارهايي با سرعت حدود 160 کيلومتر در ساعت خواهد بود.

دکتر پور سيدآقايي همچنين از ورود حدود 700 واگن مسافري به شبکه ريلي کشور به عنوان يکي از برنامه هاي راه آهن ياد کرد و افزود: براي اين کار تمهيداتي از قبيل اعطاي وام با سود بسيار پايين و حمايت از شرکتهايي که اقدام به خريد واگن مسافري نمايند در نظر گرفته شده است.

وي در ادامه با اشاره به وظايف خطير روساي قطار خاطرنشان کرد: روساي قطار ويترين و نوک پيکان تماس مردم با راه آهن هستند و توقع ما اين است که حداکثر برخورد مناسب با مردم صورت گيرد.

پور سيدآقايي تصريح کرد: رعايت حقوق مسافرين، آراستگي مامورين و روساي قطار، نظافت قطارها و اطلاع رساني به موقع درباره زمان حرکت و يا تاخير قطار موجبات رضايت مندي مسافرين و پيشرفت راه آهن را فراهم خواهد کرد.

مديرعامل راه آهن در ادامه از روساي قطار خواست با ايجاد ابتکار در ارائه خدمات به مسافرين، بيش از وظيفه قانوني خود به مردم خدمت کرده تا با تامين حداکثر رضايت مندي مسافرين موجبات تحول در سازمان مهيا شود.

گفتني است در پايان اين مراسم به 5 نفر از روساي برگزيده قطارهاي مسافري از سوي مديرعامل راه آهن لوح تقدير اعطا شد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب