امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22219 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

واقعیت های حوادت تروریستی تهران در 10 پرده

خبرایران:حوادث تروریستی دیروز تهران با وجود تلخی های فراوان ، اما واقعیت هایی را نیز برای همگان آشکار کرد . در این نوشته کوتاه در چند پرده به زوایای گوناگون این حادثه اشاره می کنیم .
واقعیت های حوادت تروریستی تهران در 10 پرده

پرده اول: حمله به قلب دموکراسی ایران و مهم ترین مرکز تصمیم گیری سیاسی کشور باید با جدیت بیشتری پیگیری شود و به این پرسش پاسخ داده شود که چگونه مزدوران داعش توانسته اند از حلقه امنیتی مجلس عبور کرده و پارلمان را برای چند ساعت به چالش بکشند .
پرده دوم:انتخابات ریاست جمهوری به تازه گی پایان یافته و شیرینی حضور با شکوه مردم در این عرصه با حادثه دیروز تلخ شد تا از یک طرف نیروهای وحشی داعش احساس خوشحالی کنند و از طرف دیگر برخی مخالفان دولت هم با دستاویز قرار دادن این موضوع شروع به تخریب دولت تدبیر و امید کنند.
پرده سوم: داعش که اخیرا با قبول شکست های استراتژیک در کشورهای عربی به ویژه عراق و سوریه در حال عقب نشینی است ، به نظر می رسد از این پس نوک حملات خود را متوجه سایر مناطق به ویژه کشور ما که دارای امنیت فوق العاده ای است ، معطوف خواهد کرد .
پرده چهارم: اگر چه این حادثه تلخ برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست و دل هر آزاده ای را به درد می آورد، با این وصف معلوم نیست به چه دلیل مخالفان دولت به جای ابراز همدردی با مردم با رد و بدل کردن مطالبی در فضای مجازی می کوشند انفعال دولت و  آن چه که آنها سازش روحانی با غرب می خوانند، را عامل اصلی این حادثه قلمداد کنند .

پرده پنجم:همانطور که رهبر انقلاب و رئیس جمهوری در پیام های خود به صراحت از تعامل و به هم پیوستگی مردم برای کور کردن چشم فتنه داعش سخن گفتتند، شایسته است سایر گروه ها و به ویژه مخالفان دولت در هر لباس و پوششی از این دایره خارج نشده و در جهت کوتاه کردن دست عناصر تروریست به دولت و نیروهای امنیتی کشور کمک کنند .

پرده ششم: به نظر می رسد پس از دیدار ترامپ از کشورهای عربی و مذاکره با سران آل سعود برای ادامه مخالفت با مواضع ایران، فاز جدیدی از سیاست های خشونت آمیز با همراهی برخی از کشورهای عربی بر علیه ایران در حال شکل گیری است که ضرورت توجه بیشتر مسوولان سیاست خارجی و دیپلماسی فشرده جمهوری اسلامی ایران را می طلبد .

پرده هفتم: متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم برخی مخالفان دولت به ویژه عناصر افراطی داخل بدون توجه به آثار و پیامدهای سیاسی و امنیتی این حادثه فقط سرگرم انتقام گرفتن از دولت هستند و به جای کمک به اداره کشور، مسوولان را به سازش علیه غرب متهم می کنند!

پرده هشتم: با وجود مشکلات کشور و قبول کاستی های ممکنه برخی در داخل با همراهی عناصر خارجی می کوشند فضای کشور را به سوی امنیتی شدن بیشتر سوق دهند تا از پس این موضوع به اهداف شوم خود دست یابند.

پرده نهم: یکی از سیاست های اصلی دولت ، ادامه منش اعتدالی و همکاری های سازنده با دنیا به ویژه کشورهای همسایه است تا به بهترین شکل ممکن بتواند در سایه امنیت ، اهداف از پیش تعیین شده را دنبال کند . لذا کمک تمامی گروه ها و طیف های مختلف فکری در این شرایط حساس به دولت، نقش تاثیر گذاری در ادامه سیاست های مسالمت آمیز دولت تدبیر و امید دارد و می توان نقشه مخالفان داخلی و خارجی را خنثی کند .

پرده دهم: با توجه به نکات ذکر شده و اینکه مخالفان داخلی و خارجی در درجه اول دنبال ناامن نشان دادن ایران در دنیا هستند، امنیتی شدن فضای کشور به رغم فواید کوتاه مدت آن به هیچ وجه نمی تواند ضامن حفظ امنیت و ثبات بیشتر کشورمان باشد، لذا بهتر آن است که سیاستمردان، دولتمردان و حافظان امنیت کشور با درک واقعیات این حادثه تروریستی، ضمن نامحسوس کردن اقدامات معمول امنیتی ، به تقویت مناسبات با کشورهای همسایه و در پیش گرفتن سیاست ائتلاف منطقه ای باشند تا مانند جذب کشور قطر، از این ظرفیت خود برای ادامه سیاست های مسالمت آمیز به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور بهره مند شوند.

وضعیت سیاسی و امنیتی خاورمیانه چندان که باید مورد رضایت نیست و رژیم آل سعود با ترفندهای مختلف در صدد تنگ کردن دایره مخالفت ها با ایران است. در این شرایط وظیفه دولتمردان و دستگاه سیاست خارجی از هر زمانی دشوارتر است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب