امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22264 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزارت ارشاد همکاری نمی کند؛

موسسه تقوایی هنوز مجوز ندارد

خبرایران:وفامهر همسر ناصر تقوایی از بلاتکلیفی موسسه فرهنگی هنری ناصر تقوایی خبر داد و در این‌باره گفت: دو سال است که منتظر صدور پروانه رسمی موسسه از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.
موسسه تقوایی هنوز مجوز ندارد

ناصر تقوایی سال‌هاست که به دلایلی دست از فیلم‌سازی کشیده و فقط شاهد حضور او در برخی محافل هستیم، البته به نظر می‌رسد او قرار است به شکل دیگری فعالیت فرهنگی‌اش را ادامه دهد و به همراه همسرش مرضیه وفامهر در صدد تاسیس موسسه تقوایی است؛ موسسه‌ای که به گفته وفامهر دو سال است مجوز آن از سوی وزارت ارشاد صادر نمی‌شود!

مرضیه وفامهر همسر ناصر تقوایی از بلاتکلیفی موسسه فرهنگی هنری ناصر تقوایی خبر داد و در این‌باره گفت: «دو سال است که منتظر صدور پروانه رسمی موسسه از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.»

او همچنین روند کار نیز این‌طور توضیح داد: «بعد از تصویب اساسنامه و صدور استعلام‌های مورد نیاز و انجام همه کارهای عوامل و هیات مدیره، موسسه فرهنگی هنری ناصر تقوایی ثبت شرکت‌ها شد. وقتی ثبت شرکت انجام می‌گیرد فقط می‌ماند پروانه‌ موسسه که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود اما درباره موسسه هنری تقوایی این اتفاق نیفتاده و دو سال است این موسسه بلاتکلیف مانده است.»

وفامهر با اشاره به این‌که «به‌رغم پیگیری‌های ما هنوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی جوابی نداده است» ادامه داد: «من حتی تلاش کردم که این خواسته را به آقای وزیر منتقل کنم و نامه‌ای دادم که دوستانشان به دست‌شان برسانند اما نمی‌دانم که این نامه به دست آقای صالحی‌امیری رسیده یا نه؟»

او در ادامه با توجه به این‌که وکالت پیگیری امور به او سپرده شده گفت: «می‌خواستم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت بگیرم و راجع به این موضوع با ایشان صحبت کنم چون مقدار زیادی از کارهای آقای تقوایی هست که باید منتشر شود و آقای تقوایی این وکالت را به من داده که پیگر کارهایشان باشم. برای من مهم است که هرچه سریع‌تر این اقدامات را انجام دهم اما متاسفانه دو سال است که در این مرحله مانده‌ایم. می‌دانید که وقتی از مرحله صدور پروانه موسسه از سوی وزارت ارشاد بگذریم، کارهای بعدی آن بسیار سنگین است.»

حجت‌الله ایوبی در اولین سال حضور دولت یازدهم در اختتامیه جشنواره سینما حقیقت به این موضوع اشاره کرده بود که «گذشت دورانی که تقوایی‌ها نخواهند فیلم بسازند» تقوایی نیز در پاسخ به این اظهار نظر او گفته بود:‌ »هیچکس مزاحم فیلمسازی من نبوده و حد و مرزی برای کارم تعیین نکرده است و موانع کار من فراتر از این است. همیشه دوست داشتم فیلمی بسازم که برای خودم باشد. در هیچ کاری حرفه‌ای نشدم و از این به بعد هم نخواهم شد، اگر فیلم نسازم، می‌نویسم، عکس می‌گیرم و اگر نشد آموزش می‌دهم، کسی که بخواهد مثل من زندگی کند، باید تجربه‌هایی مثل من  داشته باشد و به نظر من بین یک سکانس فیلم و یک فریم عکس هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو یک واحد هنری هستند.» بعد از آن‌هم باز وعده حمایت از این کارگردان برجسته داده شده بود، باید دید وزارت ارشاد بالاخره به وعده‌های خود عمل می‌کند و ادامه فعالیت فرهنگی تقوایی به هر شکل، تسهیل می‌شود یا نه.

ناصر تقوایی، مرضیه وفامهر به همراه برخی فعالان هنری و فرهنگی هیات موسس موسسه فرهنگی هنری ناصر تقوایی خواهند بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب