امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2227 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۷:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس قوه قضاییه مطرح کرد؛

لایحه پلیس قضایی در دولت قبل بایگانی شد/باید هزینه تخلف قضات را بالا ببریم

خبرایران: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با اشاره به بایگانی شدن لایحه پلیس قضایی گفت: بایگانی کردن لوایح قضایی از خصایص دولت کریمه سابق بود.
لایحه پلیس قضایی در دولت قبل بایگانی شد/باید هزینه تخلف قضات را بالا ببریم

به گزارش خبرایران،  آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه عصر امروز در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمانشاه با اشاره به این مطلب که لایحه پلیس قضایی 3 سال قبل و در ابتدای برنامه پنجم توسعه از سوی دستگاه قضایی کشور آماده شد، گفت: ما این لایحه را به دولت فرستادیم و  متأسفانه برخلاف نص صریح قانون که می‌گوید دولت موظف است لوایح قضایی ارائه شده از سوی قوه قضاییه را به مجلس ارسال کند، دولت قبلی این لایحه را بایگانی کرد.

آملی لاریجانی گفت: براساس تفسیر نظر شورای نگهبان اصلاً دولت حق بررسی لوایح ارسالی قوه قضاییه را ندارد اما نه تنها دولت قبلی این لایحه را مورد بررسی قرار داد بلکه آن را بایگانی هم کرد که البته بایگانی کردن لوایح قضایی از خصایص دولت کریمه سابق بود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعلام انفصال قضات متخلف از دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان من و مسئولان دستگاه قضایی مخالف اعلام انفصال قضات متخلف هستند اما من موافق این موضوع هستم.

آملی لاریجانی تصریح کرد: متاسفانه در خارج از دستگاه قضایی نسبت به این قوه حرف و حدیث‌هایی وجود دارد که به نظرم با وجود اینکه نمی‌توانیم منکر تخلفات هرچند کوچک در قوه قضاییه باشیم اعلام انفصال قضات به تطهیر این دستگاه کمک می‌کند.

وی گفت: ما باید هزینه تخلف از سوی قضات را آنقدر بالا ببریم که اگر یک کارمند یا قاضی در مضان وسوسه قرار گرفت به دلیل هزینه بالا از ارتکاب آن تخلف پرهیز کند.

وی افزود: با توجه به این برداشت‌ها به نظر من اعلام اینکه تعدادی قاضی از دستگاه قضایی به دلیل تخلف منفصل شدند امر درستی است هرچند که من بر صحت این مطلب اصرار تعصب گونه ندارم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب