امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22320 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امام جماعت بزرگترین مسجد کشور موریتانی ادعا کرد؛

ازدواج انسان مرد با زنان جن جایز است

خبرایران: شیخ احمدو ولد لمرابط ولد حبیب الرحمن مفتی موریتانی و امام جماعت بزرگترین مسجد این کشور ادعا کرد ازدواج انسان مرد با زنان جن جایزاست.
ازدواج انسان مرد با زنان جن جایز است

به گزارش خبرایران ، مفتی موریتانی که در یک برنامه رمضانی در تلویزیون رسمی موریتانی سخن می گفت به بیان احکام ازدواج بین انسان و جن پرداخت و دیدگاه فقهای مذاهب درباره این موضوع جنجالی و بحث برانگیز را مطرح کرد.

احمد ولد لمرابط در این باره گفت: امام مالک [از ائمه فقهی چهار گانه اهل سنت] ازدواج انسان مرد با زن جنی را جایز و ازدواج انسان زن با مردان جنی را حرام دانستند.

ولد حبیب الرحمن افزود: کتاب های فقهی به این موضوع پرداخته اند و از “جنون” – از فقهای مذهب مالکی – نقل شده است که وی با یک شیخ اهل قرآن ملاقات کرد که با ۴ زن جنی ازدواج کرده بود.

وی افزود: مذهب امام احمد بن حنبل، این نوع ازدواج را حرام می داند.

در گزارش آریا آمده که ولد لمرابط از شیوخ فقه است که ارتباط گسترده ای با محافل فقهی جهان اسلام دارد و در سفرش به عربستان، ملک سلمان، پادشاه این کشور وی را به حضور پذیرفته است.بیشتر مردم موریتانی سنی و مانند سایر کشورهای مغرب عربی پیرو مذهب مالک بن انس هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب