امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22400 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در پاکستان اتفاق افتاد؛

اعدام به اتهام توهین به پیامبر اسلام

تیمور رضا یک شهروند شیعه است که در دادگاه به ترویج «گفتمان نفرت» علیه اهل تسنن متهم شده است.
اعدام به اتهام توهین به پیامبر اسلام

به گزارش خبرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده دادستانی پاکستان اعلام کرد که یک دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات تروریستی در پاکستان برای "تیمور رضا" شهروند پاکستانی که به کفرگویی در صفحه فیس‌بوک خود متهم بود حکم اعدام صادر کرد.

تیمور رضا 30 ساله از کاربران پاکستانی شبکه اجتماعی فیس بوک است.

دولت پاکستان به نخست وزیری "نواز شریف" از مدتی پیش مبارزه با کفرگویی در شبکه‌های اجتماعی را آغاز کرده است. حکم اعدام رضا تیمور نیز در همین راستا صادر شده است.

حکم قانونی مجازات توهین به پیامبر اسلام در پاکستان اعدام است و تا کنون دهها نفر به دلیل توهین به حضرت محمد (ص) محاکمه و اعدام شده‌اند.

توهین به پیامبر اسلام علاوه بر اینکه از نظر قانونی جرم تلقی می‌شود از نظر اجتماعی نیز می‌تواند منجر به بحران، درگیری و تلاش خودسرانه برای انتقام از اهانت کنندگان یا افراد مظنون به اهانت بشود.

"شفیق قرشی" دادستان شهر "بهاولپور" واقع در 500 کیلومتری لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان اعلام کرد که تیمور رضا به اتهام انتشار جملات توهین آمیز نسبت به حضرت محمد (ص) و همسران و صحابه پیامبر اسلام، محکوم شد.

دادستان پاکستانی به رویترز گفت: دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم تروریستی در بهاولپور حکم اعدام برای وی صادر کرده است... این نخستین حکم اعدام به دلیل ارتکاب جرم از طریق شبکه‌های اجتماعی در پاکستان است.

قرشی تصریح کرد: تیمور رضا در دادگاه به ترویج "گفتمان نفرت" متهم شده است.

دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم تروریستی معمولا به اتهامات مربوط به توهین به پیامبر رسیدگی نمی‌کند اما پرونده تیمور رضا از این مسئله مستثنی شد؛ زیرا لیست اتهامات وی شامل ارتکاب جرم تروریستی از طریق ترویج گفتمان نفرت بوده است.

قرشی در ادامه درباره شیوه دستگیری تیمور رضا گفت: رضا فایل‌هایی که نفرت را ترویج می‌دهند را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره کرده بود و آنها را در یک ایستگاه اتوبوس پخش می کرد. یک مامور مبارزه با تروریسم پس از مشاهده این موضوع وی را دستگیر کرد.

دادستان شهر بهاولپور تاکد کرد که فایل‌هایی که در گوشی تیمور رضا وجود داشت باعث محکومیت وی شد.

وی افزود: محاکمه تیمور رضا در زندان بهاولپور در میان شرایط امنی شدید انجام شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب