امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22499 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس محیط زیست بهشهر خبر داد؛

عمدی بودن آتش‎سوزی ۱۴ هکتاری میانکاله

خبرایران:رئیس اداره حفاظت محیط زیست میانکاله گفت: ۱۴ هکتار از پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله در هفته گذشته طعمه آتش‎سوزی‎های عمدی شده است.
عمدی بودن آتش‎سوزی ۱۴ هکتاری میانکاله

زمان رضااحمدی پیش از ظهر امروز درباره آتش‌سوزی‌های پراکنده هفته گذشته در پناهگاه حیات وحش میانکاله اظهار کرد: این آتش‌سوزی‎ها از روز یکشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته در چهار نقطه از میانکاله اتفاق افتاد و 100 درصد نیز عمدی بوده‌اند.

وی افزود: این آتش‎سوزی‎ها در چهار روز و در بخش‎هایی از قلعه پلنگان، پروانه بادی و نوار ساحلی مرتع قزل‌تنگه رخ داد که با همکاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست، نیروهای آتش‌نشانی شهرداری و بندر امیرآباد بهشهر، دهیاری زاغمرز و افراد بومی خاموش شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: در این آتش‎سوزی‎ها 14 هکتار از پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله آسیب دید که بیشترین وسعت آتش‎سوزی به میزان 10 هکتار را در منطقه قلعه پلنگان داشتیم و در بقیه مناطق نیز بین یک تا دو هکتار از پوشش انار، سازیل، تمشک و درختان توسکا طعمه آتش شده است.

این مسؤول با بیان اینکه آتش‎سوزی‎ها کاملاً عمدی است، تصریح کرد: موضوع را به دادستان بهشهر اعلام کردیم و دایره قضایی نیز وارد عمل شده است تا با خاطیان برخورد و علت این اقدامات مشخص شود.

رضااحمدی ادامه داد: در آتش‎سوزی‎های نخست، 12 هکتار از پوشش انار و سازیل در شبه‎جزیره میانکاله طعمه آتش شد که بخش مهمی از این مساحت پوشیده از درختچه‎های انار بوده است و در آتش‌سوزی نوار ساحلی نیز حدود دو هکتار از پوشش گیاهی سازیل، انار، تمشک و درختان توسکا در آتش سوخت.

وی در پایان گفت: به دلیل خشک شدن بخشی از تالاب میانکاله، امکان دسترسی به شبه‎جزیره از راه غیرقانونی وجود دارد و افراد متخلف از این فرصت و از وسعت بالای پناهگاه حیات وحش میانکاله (68 هزار و 800 هکتار) برای مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، کمتر از 15 محیط‎بان، کار حفاظت از پناهگاه حیات وحش میانکاله را بر عهده دارند که این تعداد نیروی تحت اختیار، براساس استاندارد جهانی که براساس مساحت عرصه‎ها مشخص می‎شود باید دست ‎کم 2.5 برابر باشد، از طرفی تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق لازم در این منطقه وجود ندارد.

فارس

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب