امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22511 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امام جمعه دماوند مطرح کرد؛

جشنواره کتابخوانی رضوی یک امربه معروف بزرگ است / حمایت و عرضه درست « کتاب» استقبال مردم را به همراه خواهد داشت

خبرایران:امام جمعه شهرستان دماوند از«جشنواره کتابخوانی رضوی» به عنوان یک «امربه معروف بزرگ» یاد کرد و گفت: ما باید این معروف را به خوبی گسترش دهیم.
جشنواره کتابخوانی رضوی یک امربه معروف بزرگ است / حمایت و عرضه درست « کتاب» استقبال مردم را به همراه خواهد داشت

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند درگفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران  در مورد حمایت از برگزاری «هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی» با بیان اینکه  ما در نماز جمعه این شهرستان از برگزاری و مشارکت آحاد مردم با این جشنواره حمایت کردیم و حتی پوسترهای این جشنواره نیز توزیع شده است گفت: تلاش کردیم اصل کتابخوانی در شهرستان دماوند را تقویت کنیم و از زمانی هم که بنده آمدم پیگیر این مباحث هستم و با توجه به زحماتی که دوستان ما در نهاد کتابخانه های این شهرستان متحمل شدند به نظر می رسد که باید شاهد شکوفایی بیشتری در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: بی شک باید بپذیریم که «کتاب» خوراک فکری بشر محسوب می شود و اگر ما در این زمینه برنامه ریزی نداشته باشیم واین امر را تقویت نکنیم حتما دستمان از این امر مهم خالی خواهد بود بویژه «جشنواره کتابخوانی رضوی» که سرمایه بزرگی برای ما به شمار می رود و اگر روی آن متمرکز شویم و برنامه ریزی دقیقی بویژه برای جوانان ، نوجوانان ، دانش آموزان ، دانشجویان و طلاب داشته باشیم حتما از آثار و برکات جشنواره رضوی برخوردار خواهیم شد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: همان طوری که ما همیشه نام امام رضا (ع) را برزبان جاری می کنیم و به حرم این امام مشرف می شویم باید تلاش کنیم تا مباحث معنوی آن بزرگوار را هم درجامعه تقویت کنیم چرا که ایشان فرمودند: «هر کسی ما را با معرفت زیارت کند» ، لذا «معرفت» امام رضا(ع) این است که معارف ایشان را بیشتر و بهتر بشناسیم و معتقدم جشنواره کتابخوانی رضوی دراین زمینه خیلی می تواند مثمرثمر باشد و فرصت خوبی است تا همه ما قدم کوچکی در این مورد برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی با بیان اینکه ما باید برای مردم برنامه داشته باشیم و مطمئن باشیم که مردم استقبال خواهند کرد یادآور شد: اگر جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار نمی شد چه بسا که مردم به سراغ این معارف نمی رفتند لذا ما وظیفه تبلیغ داریم تا مردم را با این معارف آشنا کنیم و این وظیفه حکومت اسلامی و نهادهای انقلابی و دینی است که با این جشنواره ها و تبلغ و جوایزی که اختصاص می دهند مردم را به این سمت و سو هدایت کنند.

به گفته وی ، درحال حاضر بازار، بازار تبلیغات و عرضه کالاهای خوب و بد است و همه ما موظف به ارائه و تبلیغ کالاهای خوب هستیم.

امام جمعه شهرستان دماوند از «جشنواره کتابخوانی رضوی» به عنوان یک «امربه معروف بزرگ» یاد کرد و گفت: ما باید این معروف را به خوبی گسترش دهیم.

وی با اشاره به فضاهای مجازی و بویژه تلگرام افزود: با وجودی که هم اکنون بازار فعالیتهای مجازی و بویژه تلگرام داغ است اما هیچگاه این فضاها نمی توانند جای کتاب را بگیرند چرا که کتاب جایگاه خاص خودش را داراست. بنابراین اگر ما بتوانیم به درستی « کتاب» را به مردم عرضه کنیم مردم هم استقبال خوبی از کتاب خواهند داشت.

این استاد علوم دینی درپایان از همه برگزار کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی و نهاد کتابخانه های عمومی  در سراسر کشور و بویژه در شهرستان دماوند و همچنین از شخص آقای محمدی تشکر کرد و گفت: ما همچنان در نماز جمعه از این جشنواره حمایت کرده و می کنیم و امیدواریم ما هم سهمی کوچکی در راستای ترویج کتابخوانی و معارف رضوی داشته باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب