امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2259 تاریخ انتشار: شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاری ششمین جلسه کمیته تدوین و پایش برنامه استراتژیک بانک شهر؛

افق 1404 در برنامه استراتژیک بانک شهر دیده شد

خبرایران: ششمین جلسه کمیته تدوین و پایش برنامه استراتژیک بانک شهر صبح امروز در محل سالن کنفرانس هیئت‌مدیره برگزار شد.
افق 1404 در برنامه استراتژیک بانک شهر دیده شد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک شهر، این نشست با حضور مهندس مظفری مدیرعامل، علایی مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی، مهندس مداح مدیر امور حوزه مدیریت و روابط‌عمومی و دکتر توفیقی مشاور مدیرعامل در امور برنامه‌ریزی و پیگیری ویژه بانک شهر تشکیل شد.

مهندس مظفری مدیرعامل بانک در این جلسه، خاطرنشان کرد بدون تردید باید چشم‌انداز بلندمدت بانک را همسو با افق 1404 و چشم‌انداز 20ساله کشور تدوین و تنظیم کنیم.

مظفری همچنین با اشاره به اینکه برنامه چهارساله بانک در تطبیق با دوره‌های برگزاری شوراهای اسلامی شهر می‌باشد، افزود برنامه‌ها بر اساس نظر شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها در حال طراحی است و به دلیل اهمیت بالای این موضوع نشست آتی با شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی کشور تا فراهم شدن فرصت رونمایی از این برنامه به تعویق خواهد افتاد.

غلامحسین مظفری در ادامه گفت: بانک شهر، بانک همه شهروندان ایرانی می‌باشد و باید در این برنامه چهارساله به این موضوع بیاندیشیم که از چه مسیری می‌توانیم شرایط عرضه بهترین و کاراترین خدمات به شهروندان در سراسر کشور را فراهم آوریم، در عین حال که خود را موظف به رعایت ضوابط بانک مرکزی می‌دانیم.

وی با بیان این نکته که با داشتن مشتریان خوب و در عین حال پشتوانه عظیمی مانند شهرداری‌ها در حال تلاش برای رسیدن به هدف نهایی دستیابی به جایگاه یک بانک خوب و برتر در سطح بانک‌های کشور هستیم، نسبت به انتقال تجربیات بانک شهر به سایر بانک‌ها و شبکه بانکی کشور اعلام آمادگی نمود.

مهندس مظفری بیان داشت، برای پوشش این هدف باید ساختار بانک ترمیم شده، مدیریت شرکتی در بانک شکل گرفته و در عین افزایش، بهبود و گسترش خدمات به شهرداری‌ها می‌بایست در جستجوی سایر بخش‌های بازار هدف نیز باشیم.

مدیرعامل بانک شهر در ادامه با اشاره به جلسه روز قبل در بانک مرکزی و تاکید دکتر احمدی دبیرکل بانک مرکزی در بحث تدوین برنامه بلند‌مدت در شبکه بانکی کشور از قول وی گفت: خوشبختانه این اتفاق پیش از این در بانک شهر رخ داده است و ادامه داد، بانک شهر در عین تلاش برای دریافت نظرات و مشورت سازنده از مدیران و کارشناسان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت تغییر مثبت در مسیر تدوین و تنظیم برنامه بلند‌مدت این بانک که اکنون در حال برنامه‌ریزی و اتمام می‌باشد، انتقال این تجربه به سایر بانک‌ها و موسسات پولی و مالی را از وظایف بانک شهر برشمرد.

وی اظهار امیدواری کرد این برنامه‌ریزی بتواند به عنوان افق در دوره‌های بعدی مدیریت بانک نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مهندس مظفری در مطالب خود پیشنهادی مبنی بر تاسیس صندوق بین‌المللی بانک شهرهای دنیا مطرح نمود و گفت: سهام‌داران اصلی همگی این بانک‌ها نیز شهرداری‌ها هستند و انتفاع در حوزه‌های توسعه شهری مانند حمل و نقل، ترمیم بافت‌های فرسوده و مسایل زیست‌محیطی جوامع در کنار دولت‌ها می‌تواند در دستور کار این صندوق باشد و ادامه داد این طرح می‌تواند در توسعه روابط بین‌المللی کشور که در شرایط کنونی شاهد بهبود و تقویت بیش از پیش آن هستیم‌، تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرعامل بانک همچنین یادآور شد ایجاد این صندوق با توجه به رویکرد‌های دکتر قالیباف شهردار تهران در استفاده از توانمندی‌های بین‌المللی به منظور بهبود شرایط زندگی در کلانشهرها می‌تواند مدنظر باشد و هم‌افزایی سرمایه‌گذاری‌های بین شرکت‌های تابعه بانک و شهرداری‌ها می‌تواند ضمن رفع برخی از محدودیت‌های موجود، توانمندی‌های طرفین را ارتقاء داده و با جهت دادن به منابع بانک، هر سه ضلع شهروندان، مدیریت شهری و بانک منتفع گردند.

در پایان این جلسه مقرر گردید تا آخر آذرماه سند راهبردی بانک آماده و مصوب شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب