امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2268 تاریخ انتشار: جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت:

شرکتهای ایتالیایی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران مشارکت کنند

خبرایران: مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت : ایران از اجرای پروژه های جدید در بخش معدن و صنایع معدنی با مشارکت خارجی ها استقبال می کند و شرکتهای ایتالیایی با توجه به روابط ارزشمند دو کشور در بیش از سه دهه گذشته می توانند در این بخش حضوری فعال داشته باشند.
شرکتهای ایتالیایی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران مشارکت کنند
به گزارش خبرایران، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در دیدار ایگنازیو مونکادا (ignazio moncada) رئیس هیات مدیره شرکت ایتالیایی فاتا با وی ، اظهار داشت : ایران در حوزه های مختلف معدن و صنایع معدنی نظیر آلومینیوم، فولاد، مس و سایر صنایع فلزی و غیرفلزی علاقه مند به اجرای طرح های جدید است و از حضور شرکت های اروپایی به ویژه شرکت های ایتالیایی در این حوزه استقبال می کند.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود:اجرای پروژه های فولادی جدید تا سقف 10 میلیون تن (در مناطق هرمزگان، پارسیان و چابهار) و نیز ایجاد ظرفیت 600 هزار تن آلومینیوم جزو اولویت های ایمیدرو است.

وی تصریح کرد : این سازمان با توجه به بودجه موجود، مصمم به تکمیل طرح های نیمه تمام بوده و پروژه های جدید معدن و صنایع معدنی را نیز با مشارکت خارجی ها اجرا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، کرباسیان با بیان اینکه عملیات اجرای نیروگاه برق به میزان 735 مگاوات در بندرعباس آغاز شده، اظهار داشت: با توجه به طرح های توسعه پیش رو، به سرمایه گذاری برای احداث یک هزار مگاوات برق در بندر عباس و یک هزار مگاوات برق در منطقه پارسیان نیاز است .

به گفته وی سازمان ایمیدرو به تازگی با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برنامه عملیات اکتشافی 200 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور را برنامه ریزی کرده که اجرایی شدن این برنامه ، بستر پروژه های جدید را فراهم خواهد ساخت.

کرباسیان ابراز امیدواری کرد با توجه به روابط ارزشمند ایران با ایتالیا طی 35سال گذشته، برگ نوینی از همکاری مشترک ثبت شود و پروژه های جدیدی در ایران توسط شرکت های ایتالیایی به مرحله اجرا برسد.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان ایمیدرو در این گزارش افزوده است در جلسه مذکور که علاوه بر ایگنازیو مونکادا رئیس هیات مدیره شرکت فاتا (fata)،اعضای هیات مدیره این شرکت نیز حاضر بودند ، وی با ابراز علاقه مندی از اجرای طرح های آلومینیوم و نیروگاه برق در ایران، گفت: می توانیم کارگروه هایی در این زمینه ایجاد و با مذاکرات لازم امکان همکاری را فراهم سازیم .

خبرنگار ایرنا در ادامه این مطلب آورده است ، یورواستات در گزارشی از پیشینه مبادلات تجاری ایران و ایتالیا در سال 2010 آورده است ،حجم مبادلات تجاری تهران و رم به رقم 6.67 میلیارد یورو رسید و در واقع ایتالیا را بزرگترین شریک تجاری ایران معرفی و پس از این کشور ،آلمان و اسپانیا دومین و سومین شرکای بزرگ تجاری ایران در این سال اعلام شدند.

آخرین آمار منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا نشان می دهد ،ایتالیا بزرگترین شریک تجاری ایران در میان 27 کشور اروپایی در سال 2010 بود.

مبادلات ایران با ایتالیا در سال مذکور بیش از یک ششم کل مبادلات ایران با اتحادیه اروپا در این سال بود.

کل مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در سال 2010 بالغ بر 24.5 میلیارد یورو اعلام شد.

بر اساس این گزارش ایران سال 2010 حدود 4.67 میلیارد یورو کالا به ایتالیا صادر و دو میلیارد دلار کالا از این کشور وارد کرد.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب