امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2272 تاریخ انتشار: جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزيرصنعت،معدن و تجارت خبرداد؛

برپایی نمايشگاه‌هاي اختصاصي ايران در كشورهاي مختلف دنیا

خبرایران: وزيرصنعت،معدن و تجارت در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در عشق آباد با تجار، بازرگانان وفعالان اقتصادي ايراني مقيم تركمنستان ديدار كرد.
برپایی نمايشگاه‌هاي اختصاصي ايران در كشورهاي مختلف دنیا
به گزارش خبر ایران، محمدرضا نعمت زاده در اين ديدار گفت : در اين سفر بر پيگيري توافقات مشترك اقتصادي دو كشور وحل مشكلات آن اقدام خواهد كرد.

وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه اختصاصي ايران در عشق آباد، تصريح كرد: در تلاشيم با همراهي وهمكاري وزارت امور خارجه نمايشگاه‌هاي بيشتري در ساير كشورها براي شناساندن توانمنديهاي جمهوري اسلامي ايران برگزار كنيم.

وزير صنعت،معدن وتجارت افزود: با همت دولت، گسترش روابط با كشورها خصوصا كشورهاي همسايه را شاهد هستيم و بايد از اين فرصت استفاده كنيم و راه را براي توسعه تجارت وصادرات هموار کنیم.

وی تاكيد كرد: حركتي كه دولت آغاز كرده، براي مردم است و توسعه اقتصادي ار اهم اولويت‌هاي كشور است.  براي ما زيبنده نيست كه در اين سطح صادرات داشته ياشيم و بايد با سرعت آن را ارتقا بخشيم.  تجار ايراني از قديم با بسياري از كشورهاي دنيا از چين تا آفريقا و اروپا روابط تجاري داشته اند.

وزير صنعت، معدن وتجارت در پايان سخنانش تاكيد كرد: صادرات ما بايد ساماندهي شود وصادركنندگان هم بايد در خارج از كشور پشتيبان هم بوده ومشتريان ايراني را حفظ نمايند و وظيفه سازمان توسعه تجارت هم همين ساماندهي است.

در ابتدايي اين ديدار سفير جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان گفت: قرابت فرهنگي بين ايران وتركمنستان فرصت مناسبي براي تجار ايران است

هاشمي گلپايگاني افزود: كالاهاي ايراني با استقبال مناسبي در تركمنستان روبه روست.

وي تاكيد كرد: سياست تركمنستان همكاري با همه كشورهاست ورقابت شركتهاي خارجي در اين كشور زياد است لذا بايد تجار ايراني با شناخت قوانين اين كشور تلاش نمايند

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب