امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2276 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی با ملاحظات دستگاه قضایی/ ضرورت گسترش پهنای باند اینترنت/ از سرگیری بیمه صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران

خبرایران:علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی همراه با ملاحظات دستگاه قضائی تاکید کرد و گفت: شبکه های اجتماعی ابزار ارتباطات دنیای امروز هستند و ما نمی توانیم در این زمینه خودمان را محدود کنیم.
استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی با ملاحظات دستگاه قضایی/ ضرورت گسترش پهنای باند اینترنت/ از سرگیری بیمه صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران
به گزارش خبرنگار خبرایران، علی جنتی صبح امروز پنجشنه درحاشیه مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران به سیاست های دولت در حوزه استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی اشاره کرد و  اظهار داشت: برخی از این شبکه ها هم اکنون بنا به دلایلی فیلتر است که باید شرایطی فراهم شود تا بتوان از این سرویس ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی از جمله مهمترین ابزار ارتباطات دنیای امروز هستند، گفت: ما هم جزئی از این دنیا هستیم و نمی توانیم نسبت به استفاده از این ابزار خود را محدود کنیم.

جنتی با تاکید بر اینکه باید از محسنات این شبکه ها استفاده کرد و مراقب آسیب های آن نیز بود، خاطرنشان کرد: بالغ بر صدها میلیون نفر در دنیا عضو شبکه های اجتماعی هستند و هم اکنون ارتباطات اجتماعی در این شبکه ها صورت می گیرد.

بر این اساس ما نیز باید از این ارتباطات استفاده کنیم اما باید ملاحظات دستگاه قضائی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

برنامه دولت برای واگذاری نمایشگاه ها به بخش خصوصی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه های مدنظر دولت برای واگذاری برپایی نمایشگاه ها به بخش خصوصی خبر داد  و گفت: نمونه این برنامه ریزی برپایی نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است که مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با جذب بودجه دولتی و حمایت زا بخش خصوصی هم اکنون در حال برگزاری این نمایشگاه است.

وی با تاکید بر این که با سپردن کار به بخش خصوصی و استفاده از توانمندی فعالان این بخش می توان شاهد پیشرفت برگزاری نمایشگاه های کشور بود. در این راستا دولت باید بتواند نقش سیاست گذاری و حمایتی خود را دنبال کند.

از سرگیری بیمه صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بیمه اعضای جدید صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران نیز گفت: چنانچه بتوانیم منابع جدید برای این صندوق تامین کنیم به تدریج افراد جدیدی که واجد شرایط باشند را بیمه می کنیم.

وی با اشاره به موافقت رئیس جمهور با این موضوع تاکید کرد: به تدریج این منابع در حال تامین است.

جنتی گفت: ما نه تنها درباره این صندوق بلکه در سایر بخش ها نیز مطالبات زیادی را داریم که باید به تدریج این مطالبات را پاسخ داده و ادا کنیم.

وی با بیان اینکه در آغاز تصدی من در وزارت ارشاد بیش از 140 میلیارد تومان مطالبات ناشران و سایر کسانی که به این وزارتخانه خدمات ارایه داده بودند وجود داشت خاطرنشان کرد: به تدریج این مطالبات تسویه خواهد شد.

ضرورت گسترش پهنای باند اینترنت در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات ضروری در حوزه فضای مجازی و تولید محتوای ایرانی- اسلامی گسترش پهنای باند اینترنت است افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قول داده که در سال آینده پهنای باند اینترنت را افزایش دهد و آن را دو برابر کند به هر حال کشور ما باید خود را با توسعه فناوری همراه کند و در این زمینه یکی از اقدامات ضروری گسترش پهنای باند اینترنت است.

وی همچنین بر طراحی الگوی جامع مدیریت فرهنگی کشور با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و گفت: هم اکنون عدم توسعه یافتگی زیرساخت های تکنولوژی پاشنه آشیل کشورهای جهان سوم است که به این دلیل سیل آداب و رسوم و فرهنگ کشورهای توسعه یافته به کشورهای جهان سوم سرازیر می شود. در  این راستا برای جلوگیری از شبیخون ناتوی فرهنگی نیازمند تغییر و تحول فرهنگ بر مبنای بهره گیری از توان داخلی در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال هستیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب