امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2280 تاریخ انتشار: جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس؛

تخلف‌های مالی گسترده‌ دولت احمدی نژاد در مسکن مهر وحشتناک است

خبرایران: حمایت از خانه به دوشان" یکی از شعارهای اصلی محمود احمدی نژاد بود و "مسکن مهر" بیرق اصلی این شعار؛ پروژه ای پرطمطراق که قرار بود تمام ایرانیان بدون مسکن را صاحب مسکن کند. اما این پروژه‌ هیچ گاه به صورت کامل به بار ننشست و به گفته اقتصاددانان به عاملی برای تورم لجام گسیخته سال 90 و 91 و حباب عجیب بازار مسکن تبدیل شد.
تخلف‌های مالی گسترده‌ دولت احمدی نژاد در مسکن مهر وحشتناک است

 

به گزارش خبر ایران ، از همان روز اول پیش فروش واحدهای مسکن مهر، شکایت‌ها از این پروژه شروع شد. از نمایندگان مجلس تا مردم عادی؛ همه به اجرای غیرکارشناسانه و تخلف‌های مالی و ده ها مشکل دیگر این پروژه انتقاد داشتند. انتقادهایی که با تحویل نخستین واحدها شدت گرفت و حالا دولت یازدهم میراث دار این مشکلات شده است.علاوه بر دولت که از مشکلات و تخلفات عدیده مسکن مهر می نالد و اعلام کرده دیگر به روش پیشین این پروژه را ادامه نمی دهد، کمیسیون اصل 90 مجلس هم دست به کار شده تا به شکایت‌های مردمی که همچنان در حسرت خانه‌دار شدن هستند، رسیدگی کند.داود محمدی نماینده قزوین و البرز در مجلس و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 از تخلف‌های مالی گسترده‌ای در دولت محمود احمدی‌نژاد خبر داده که کمیسیون اصل 90 در حال رسیدگی به آن ها است.

او در عین حال می‌گوید: « پروژه مسکن مهر نیز جزو تخلف‌هایی است که مجلس به آن رسیدگی خواهد کرد و گزارش آن به زودی در صحن مجلس قرائت می‌شود.پیشاپش به مردم هشدار می دهم تحمل شنیدن این گزارش وحشتناک را داشته باشند.تخلف مالی دولت گذشته در مسکن مهر ته ندارداین پروژه مهر زیادی داشته اما برای عده ای خاص و نه مردم.»

داوود محمدی مهم‌ترین دلایل بررسی پروژه مسکن از سوی کمیسیون اصل 90 را عدم انتخاب مکان مناسب برای اجرای کلی طرح، مشکلات تاسیسات زیر بنایی و روبنایی، نبود پیش بینی فضای‌های فرهنگی و عدم استفاده از مصالح مناسب و همچنین به کارگیری پیمانکارانی که واجد شرایط نبودند، عنوان کرده است.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس نهم، می‌گوید: «به دلیل آنکه شکایت‌های مردم و نمایندگان درباره مسائل زیربنایی مسکن مهر بود، اعضای کمیسیون اصل 90 نیز به مسائل مالی این پروژه ورود نکردند. اما بر اساس برخی شکایت‌ها و بررسی‌های ما مشخص شد که قیمت تمام شده واحدهای مسکن مهر با قرداد اولیه متفاوت است.»

او با بیان اینکه در بررسی این پرونده از مسئولان وزارت راه شهرسازی دولت احمدی‌نژاد برای حضور در کمیسیون دعوت شده، بیان کرد: « حرف های آنان بیشتر توجیه بود تا توضیح. در واقع آنان هدف اصلی از احداث این پروژه را خانه‌دار کردن افراد بی‌بضاعت عنوان و دلیل عدم اجرای تعهداتشان را هم نوسانات شدید قیمت‌ها بیان کردند.»

به گفته محمدی «نظر اعضای کمیسیون این بود که بررسی‌های جامع صورت بگیرد و پس از آن گزارش مفصلی از تخلف‌های دولت دهم در پروژه مسکن مهر در کمیسیون اصل 90 مطرح شود.»نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، تاکید کرد «متاسفانه پرونده‌های زیادی از تخلف‌های اقتصادی دولت دهم در کمیسیون اصل 90 وجود دارد که در حال بررسی است.»محمدی همچنین از تشکیل کارگروهی در کمیسیون اصل 90 درباره ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب و نظارت این کارگروه بر عملکرد قوای سه گانه در باره این سیاست‌ها خبر داد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب