امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22865 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مرتضی اکبری خبر داد؛

سپرده‌گذاری ۱۰۰۰میلیاردی مردم طی ۳ماه در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

خبرایران: مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از رشد ۱۵ درصدی جذب منابع مالی طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته امسال ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات با سود صفر تا ۴ درصدی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.
سپرده‌گذاری ۱۰۰۰میلیاردی مردم طی ۳ماه در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

به گزارش خبرایران، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهمنامه پرداخت تسهیلات تکمیلی ساخت مسکن روستایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای عمل به وظایف خود تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سود و با کارمزد صفر (برای نهادهای مختلف از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد و... ) تا 4 درصدی را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به ورود بانک به حوزه های مختلف افزود: امسال پرداخت تسهیلات گسترده تر شده و در حوزه‌های کارآفرینی، بهداشت و درمان،‌ازدواج و کارآفرینی در روستا (خُرد) و بهسازی و احداث مسکن روستایی برای پرداخت تسهیلات برنامه‌ریزی‌ها  لازم صورت گرفته و اجرایی شده است.

وی با تاکید بر این‌که تسهیلات با کارمزد تا 4 درصدی پرداخت شده و با سود بازی نمی‌کنیم،‌یادآور شد:‌سال گذشته 510 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد  3 و 4 درصدی پرداخت شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت:‌ امسال جذب منابع 15 درصد رشد داشته به طوریکه در ماه‌های سپری شده از سال جاری 900 تا 1000 میلیارد تومان منابع جذب شده است.

اکبری از هدفگذاری پرداخت 700 تا 800 هزار فقره تسهیلات طی سال جاری خبر داد.

صبح امروز تفاهمنامه همکاری پرداخت تسهیلات تکمیل و ساخت مسکن روستایی بین رییس بنیاد مسکن و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضا شد. بر اساس این تفاهمنامه با آورده 150 میلیارد ریالی بنیاد، در مرحله اول 450 میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد پرداخت می‌شود.

بر اساس تفاهمنامه امروز بنیاد مسکن و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات 8 تا 15 میلیون تومانی تکمیل و ساخت مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت می‌شود، با احتساب وام مصوب دولت در مجموع 28 تا 35 میلیون تومان برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی پرداخت می‌شود.

مطابق ماده 5 این تفاهمنامه سقف فردی تسهیلات برای متقاضیان عادی 80 میلیون ریال بوده و در موارد خاص بنا به درخواست بنیاد استان و تایید دفتر مرکزی تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

دوره بازپرداخت تسهیلات عادی 36 ماه و در موارد خاص تا 60 ماه متناسب با میزان تسهیلات و با اعلم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعیین می‌شود.

یکی از تعهدات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این است که حداکثر در مدت 15 روز پس از تکمیل پرونده تسهیلاتی توسط متقاضیان و اخذ تضامین در چارچوب و ضوابط و مقررات بانک نسبت به پرداخت تسهیلات به هر فرد معرفی شده توسط بنیاد اقدام کند.

بنا بر یکی از تبصره‌های تفاهمنامه مذکور تعداد متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد برای دریافت تسهیلات هبچ محدودیتی در تعداد سهمیه ماهانه ندارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب