امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22872 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیر عامل بانک رفاه:ضرورت اجرای گام به گام IFRS

خبرایران:صورت‌های مالی بانک‌ها باید از درجه اعتمادپذیری بالایی برخوردار باشد و در این زمینه پیاده‌سازی فرآیند گزارش‌گری مالی بر اساس استاندارهای IFRS می‌تواند راهگشا باشد.
مدیر عامل بانک رفاه:ضرورت اجرای گام به گام IFRS

به گزارش خبرایران، در دومین روز همایش، دکتر محمد علی سهمانی اصل در میزگرد سیاستی «ارتقای نظام نظارت بر بانک‌ها و اجرای کامل استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)» با تأکید بر بانک‌ محور بودن نظام مالی ایران افزود: ۸۰ درصد تأمین مالی خانوارها و بنگاه‌ها در ایران توسط نظام بانکی صورت می‌گیرد و بانک‌ها از جمله بنگاه‌های اقتصادی هستند که بیشترین ذی‌نفعان را دارند.

مدیر عامل بانک رفاه در ادامه گفت: صورت‌های مالی بانک‌ها ابزار اصلی شفافیت و انتقال اطلاعات آنها به ذی‌نفعان است. لذا باید این ابزار بتواند تضمین‌کننده پاسخگویی لازم به ذی‌نفعان باشد.

سهمانی اصل خاطر نشان کرد: علی‌رغم وجود چالش‌هایی در نظام بانکی در شرایط کنونی، هنوز این نهادهای مالی قابل‌اعتمادترین رکن مالی برای آحاد جامعه محسوب می‌شوند. بنابراین، صورت‌های مالی بانک‌ّها باید از درجه اعتمادپذیری بالایی برخوردار باشد و در این زمینه پیاده‌سازی فرآیند گزارش‌گری مالی بر اساس استاندارهای IFRS قابلیت افزایش اعتماد ذی‌نفعان بانک‌ها را دارد.

وی در پایان بیان داشت: پیچیدگی‌های فرآیند کسب‌وکار از یک سو و نقش بانک‌ّها در جذب سرمایه خارجی از سوی دیگر، قطعاً اهمیت استفاده از IFRS را دوچندان کرده است؛ اما توجه به این مهم ضرورت دارد که اجرای کامل این نوع از گزارشگری باید به صورت گام به گام انجام پذیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب