امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23015 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

امیرحسین دوایی مطرح کرد؛

طرح کلان پیاده سازی اینترنت اشیا در کشور تدوین شد

خبرایران: معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات گفت: برگزاری کارگاه بین المللی اینترنت اشیاء (IOT ) در ایران، می تواند تصویری جامع از این فناوری و کاربردهای آن را در مباحث مربوط به مقررات، سیاستگذاری ها و حریم خصوصی ارائه دهد.
طرح کلان پیاده سازی اینترنت اشیا در کشور تدوین شد

امیرحسین دوایی در مراسم افتتاح کارگاه بین المللی اینترنت اشیا که به میزبانی ایران و با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات درحال برگزاری است، گفت: برگزاری کارگاه بین المللی اینترنت اشیاء (IOT ) در ایران، می تواند تصویری جامع از این فناوری و کاربردهای آن را در مباحث مربوط به مقررات، سیاستگذاری ها و حریم خصوصی ارائه دهد.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات با تاکید بر پیشرفت های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ادامه داد: در حال حاضر، در زمینه تولید اپلیکیشن های کاربردی در ایران شاهد رشد قابل توجهی هستیم که زمینه ساز ایجاد اشتغال در این حوزه به ویژه مباحث جدید همچون اینترنت اشیا شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه ای در زمینه ICT در کشور انجام داده است، افزود: در ایران فروشگاه های اینترنتی بزرگی وجود دارد که به ارائه خدمات به مشتریان خود می پردازند و هرگز تحریم ها جلوی پیشرفت شرکت های بخش خصوصی را نتوانست بگیرد. درهمین حال پروژه های بزرگ مخابراتی در ایران در حال انجام است و شرکت های ایرانی از تعامل با همتایان بین المللی خود استقبال می کنند.

دوایی بر اهمیت اقتصاد دیجیتال در عصر حاضر تاکید کرد و گفت: یکی از جنبه های انقلاب فناوری اطلاعات، اینترنت اشیاء است که به عنوان یکی از پایه های اصلی این انقلاب به شمار می رود و بخش های مختلف اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد. اما در عین حال مهم ترین چالش این حوزه بحث امنیت است.

وی با بیان اینکه از جمله موضوعات مهم در زمینه اینترنت اشیاء حریم خصوصی و امنیت است که در این خصوص ما نیز همچون کشورهای مختلف دغدغه داریم، افزود: امنیت شامل امنیت کاربران، داده ها، زیرساخت های حیاتی کشور وحریم خصوصی است که استانداردها در این زمینه در کل دنیا تعیین می شود و می توان در بخش های عمومی از تجربه بین المللی و در بخش های خاص داخلی خود استانداردسازی کرد.

معاون وزیر ارتباطات خواستار آمادگی بخش های مختلف در زمینه مواجهه با چالش ها و مسائل مربوط به اینترنت اشیا شد و گفت: از آنجا که به ناچار باید به این حوزه ورود کرد باید هر چه سریعتر به توسعه منابع انسانی در این خصوص پرداخت و این مهم چیزی است که ما از این کارگاه بین المللی انتظار داریم.

وی اظهار داشت: وزارت ارتباطات در منطقه آزاد تجاری فرودگاه پیام، برنامه ای جهت ایجاد کریدور ICT دارد که می تواند امکان حضور شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه اینترنت اشیا را در این مکان فراهم آورد. ما به دنبال ایجاد یک فضای پایدار سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران این حوزه هستیم و همه بازیگران این بخش می توانند در سطح ملی در این خصوص حضور داشته باشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب