امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23068 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکترنوربخش درافتتاح مجموعه فرهنگی و هنری انتشارات علمی و فرهنگی:

نگرش فعالیتهای سازمان تامین اجتماعی ارتقاء سطح فرهنگ عمومی است

خبرایران:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم آغاز به کارمجموعه فرهنگی و هنری انتشارات علمی فرهنگی اظهارداشت: نگرش فعالیت های سازمان تامین اجتماعی ارتقاء سطح فرهنگ عمومی است.
نگرش فعالیتهای سازمان تامین اجتماعی ارتقاء سطح فرهنگ عمومی است
به گزارش خبرایران، دکترسید تقی نوربخش گفت: این سازمان سعی دارد امنیت اجتماعی را در کشور برقرار کند. اگر ما سابق بر این نقدی بر سازمان می دیدیم بهانه اصلی آن کم کاری در این حوزه بوده است در حالی که سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و سیاستگذاری آن باید در این فصل تعریف شود.
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی اجتماعی و اقتصادی است که مهم‌ترین وظیفه‌اش بسط و ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه این سازمان برای خود وظایف اجتماعی و اقتصادی را توأمان قائل است گفت: ما در فعالیت هایمان پوشش دهنده ۱۶ مورد ریسک اجتماعی هستیم و هدفی عالی ما ایجاد امنیت اجتماعی با پوشش این ریسک ها است.
دکترنوربخش همچنین با بیان اینکه سازمانی با این وسعت نمی‌تواند دغدغه فرهنگی نداشته باشد، تصریح کرد: سال ٧٧ که بنده عضو هیأت مدیره سازمان بودم معاونت فرهنگی اجتماعی آن ایجاد شد که یکی از دستاوردهای دولت دهم این بود که معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان کاملاً منحل شود ولی مجدد در دولت تدبیر و امید و از سال ١٣٩٢ احیا شد.
وی ضمن اشاره به حوزه‌های مختلف این سازمان افزود: سعی من در دوره حضورم در سازمان تامین اجتماعی وارد کردن این سازمان به فعالیت هایی بود که سرمایه گذاری و بنگاه داری های متفرقه را در سازمان خارج می کند و سازمان را وارد فعالیت های اقتصادی اجتماعی می کند. به همین خاطر در این دوره، سازمان به مدیریت بنگاههایی پرداخت که در زیرساخت هایی اجتماعی وارد شده و به ایفای نقش می پردازد. راهبرد دیگر ما سرمایه گذاری های اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی بوده است. در همین راستا بخشی از سهام موسسه انتشارات علمی و فرهنگی که در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود به صورت کامل خریداری و این سرمایه گرانبها به صورت مستقل در خدمت سازمان تامین اجتماعی درآمد.
همچنین در این مراسم مسعود کوثری مدیرعامل موسسه انتشارات علمی و فرهنگی نیز در سخنانی با اشاره به افتتاح این کتابفروشی عنوان کرد: معتقد نیستیم که تاسیس این کتابفروشی در قیاس با فعالیت های سازمان تامین اجتماعی اتفاق بزرگی است اما سعی کردیم در حد و اندازه وسع مان رویداد قابل تاملی را خلق کنیم که در ایجاد آن از همراهی هیئت مدیره محترم موسسه سپاسگزاری می کنم.
وی افزود: این کتابفروشی به شکلی طراحی شده تا محلی آرام برای خانواده ها به شماار برود. جایی برای نشستن و کتاب خواندن همراه با فرزندان  است به طوری که هم آنان بتوانند به فعالیتهای مورد علاقه خود بپردازند و هم خانواده علاقه مند به مطالعه بتواند در محیطی آرام دقایقی را باکتاب سرکند.
به گفته کوثری ایجاد این کتابفروشی در یکی از مناطق تهران که عمده ساخت و سازها در آن تجاری است منجر به خلق محیطی آرام برای شکستن فضای غالب با استفاده از ظرفیت های فرهنگی خواهد بود.
وی در همین زمینه افزود: درمان تن بخشی از فعالیت های سازمان تامین اجتماعی است و درمان جان بخشی دیگر. ما در این کتابفروشی سعی خواهیم داشت تا به مقوله درمان جان و روح همشهریان بپردازیم.
در پایان این مراسم نیز منوچهر انور از پیشکسوتان حوزه  انتشارات پیرامون ورود خود به مؤسسه خاطراتی را بازگو کرد.
گفتنی است این مجموعه فرهنگی و هنری وابسته به سازمان تامین اجتماعی که در بلوار آفریقا قرار دارد به وسعت ١٢٠٠ متر مربع در دو طبقه به شکل مجزا فعالیت خود را آغاز کرد. کتابفروشی انتشارات علمی و فرهنگی به عرضه ٢٧ هزار جلد کتاب در این مرحله که مقدماتی محسوب می‌شود اقدام کرده است.کتاب‌هایی از قبیل علوم اجتماعی و سیاسی، تاریخ معاصر و باستان، ارتباطات و حقوق، اقتصاد و روانکاوی، نشریات، فلسفه، ادبیات داستانی و ... و در کنار آن کتاب‌های صوتی، درسی، درسگفتار، فیلم و تئاتر ارائه می‌‌شود.
در این مجموعه ٨٠٠ عنوان لوح فشرده در موضوعات متنوع عرضه شده و با بیش از ٣٠٠ ناشر همکاری دارد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب