امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2307 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می‌شود

همایش قراردادهای سلف در بورس کالای ایران

همایش قراردادهای سلف موازی در استاندارد میلگرد فردا در بورس کالای ایران با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل بورس کالای ایران، مدیران صنعت فولاد و بازار سرمایه برگزار می‌شود.
همایش قراردادهای سلف در بورس کالای ایران
به گزارش خبر ایران به نقل از روابط عمومی بورس کالای ایران، در پی تصویب دستورالعمل اجرایی معاملات سلف استاندارد در بورس کالای ایران از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس کالا راه اندازی معاملات سلف موازی استاندارد میلگرد را در دستور کار خود قرارداده و در همین راستا و به منظور هم اندیشی ذینفعان این معاملات اعم از فعالان صنعت فولاد کشور، بازار سرمایه و کارگزاران، سمینار مذکور را برگزار می‌نماید.

بر اساس این گزارش، در این سمینار صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اهمیت ابزارهای مالی نوین در توسعه بورس کالا سخنرانی می‌کند.

پناهیان مدیرعامل بورس کالای ایران نیز به تشریح راهبرد کلان بورس کالا برای توسعه ابزارهای مالی می پردازد.

در این سمینار، یزدی زاده رییس هیات مدیره  و آقای زادنو عزیزی مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران به همراه نماینده انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و یکی از صاحبنظران مباحث فقهی بازار سرمایه در خصوص نقش تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات فولادی در معاملات سلف موازی میلگرد، معرفی مشخصات این قراردادها و مباحث فقهی مرتبط با قراردادهای سلف موازی استاندارد میلگرد سخنرانی می‌کنند.

در بخش پایانی سمینار نیز میزگرد تخصصی با حضور نامداری معاون عملیات و نظارت و پناهی سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی این بورس و نمایندگان شرکت های تامین سرمایه و کارگزاریها شرکت می‌کنند.

قراردادهای سلف موازی ، موجب نقد شوندگی معاملات سلف را که سهم بسیار زیادی در حجم و ارزش معاملات بورس کالا دارند، فراهم می‌آورد.

این ابزار مالی نه تنها در تامین مالی تولیدکنندگان کمک شایانی می‌کند، بلکه به کشف قیمت شفاف تر کمک نموده و از همه مهمتر امکان مدیریت ریسک نوسانات قیمتی و همچنین برنامه ریزی بلند مدت را برای بنگاه ها فراهم می‌کند. این موضوع در نهایت به خلق ارزش افزوده بالاتر در حوزه استراتژیک محصولات فولادی از جمله میلگرد منتهی خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب