امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23075 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکتر جمال بافرانی عنوان کرد؛

تمرکز بر تامین نیازها، توسعه زیرساخت ها و پاسخگویی به مطالبات منطقه21 فعالیت اصلی ما است

خبرایران: طی دو سال اخیر؛ تمرکز بر تامین نیازها، توسعه زیرساخت ها و پاسخگویی به مطالبات، سه محور اصلی فعالیت شهرداری در این منطقه بوده است.
تمرکز بر تامین نیازها، توسعه زیرساخت ها و پاسخگویی به مطالبات منطقه21 فعالیت اصلی ما است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، دکتر جمال بافرانی گفت: بدون شک سازمان بزرگی همچون شهرداری تهران با داشتن وظایف متعدد و متنوع در حوزه های مختلف شهری یکی از بزرگترین نهادهای مدنی خدمتگزار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید. بر همین مبنا شهرداری منطقه ۲۱ در تلاش بوده است تا با محور قرار دادن مشارکت و تعامل سازنده شهروندان در اداره امور شهر از پیشنهادات و انتقادهای آنها به عنوان عاملی سازنده و مولفه ای تاثیرگذار در آبادانی هر چه بیشتر این بخش از پایتخت بهره گیرد.

منطقه ۲۱ با تلفیق بافت های صنعتی، نظامی و مسکونی مجموعه ای متنوع و دارای شرایط خاص به نسبت سایر نقاط پایتخت به وجود آورده که همین مهم موجب شده نوع ساز و کارهای ویژه خود را در حوزه مدیریت شهری طلب نمایند.

نگاه مدیریت شهری منطقه، تامین نیازها، توسعه زیرساخت ها و پاسخگویی به مطالبات شهروندی در بخش های شهری، فرهنگی و اجتماعی بوده و هست، به همین سبب موضوع افزایش ظرفیت ها، نگاهداشت امکانات و تلاش برای ارتقای رضایتمندی عمومی پیگیری شده و رشد کیفیت زندگی و رفاه شهروندی در اولویت قرار گرفته و فعالیت های بسیار مهمی نیز در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی، ترافیکی، عمرانی، خدماتی و فضای سبز، شهرسازی و معماری و سایر بخش های آن رقم خورده است.

توسعه سراهای محله، ساخت مجموعه های ورزشی، افزایش سرانه فضای سبز و توسعه اماکن فرهنگی و مذهبی منجر شده تا این منطقه دوران بلوغ و بالندگی خود را سپری کند و محله ها به استانداردهای لازم نزدیک تر شوند.

با توجه به این مهم که منطقه ۲۱ ورودی غربی پایتخت محسوب شده و چندین استان غربی و شمالی کشور از شریان های بزرگراهی منطقه جهت عبور و مرور استفاده می کنند، افتتاح پروژه های عظیم فرامنطقه ای همچون تقاطع های غیرهمسطح کاروانسرای ۱ و ۲، تقاطع غیرهمسطح ایران خودرو به بزرگراه های شهید لشگری و فتح، بهبود چشمگیر وضعیت ترافیکی در دروازه ورودی غرب پایتخت را به دنبال داشته است و پروژه های عظیم یاد شده شاخص کیفیت زندگی در منطقه ۲۱ را بهبود بخشید و گره های ترافیکی در شریان های اصلی این منطقه به کلی از بین برده است.

علاوه بر این بالا رفتن سرانه جمعیت ساکن و عبوری در این منطقه موجب شده است تا دغدغه اصلی مدیریت شهری، کمک به توسعه شبکه و ناوگان حمل و نقل عمومی در بطن منطقه باشد.

همچنین ساماندهی هر چه بیشتر وضعیت عمرانی محله ها، توسعه زیرساخت های گردشگری با رویکرد فضاهای طبیعی، فرهنگی و مذهبی، نظارت بیشتر بر ساخت و سازهای منطقه و ... از مسائلی هستند که با دقت و تمرکز بالا در راس امور فعالیت های حوزه های مختلف اجرایی با تعامل و جلب مشارکت هر چه بیشتر شهروندان قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب