امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23081 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قاچاق و تقلبی بودن 50 درصد وسایل آرایشی کشور

خبرایران:دبیر کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی آرایشی کردستان با اشاره به اینکه 50 درصد لوازم آرایشی کشور قاچاق و تقلبی هستند، بر لزوم ورود سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه جهت آگاه سازی مردم تاکید کرد.
قاچاق و تقلبی بودن 50 درصد وسایل آرایشی کشور

به گزارش خبرایران، کامبیز حسن زاده، روز دوشنبه(19 تیر) در نشست تخصصی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: به استان کردستان که استانی مرزی و در معرض تهاجم‌های مختلف قرار دارد، بسیاری از محصولات قاچاق وارد می‌شود که آگاه سازی در خصوص مضرات این کالاها و به ویژه کالاهای سلامت محور ضروری است.

وی افزود: این محصولات علاوه بر آسیب‌هایی که بر بدنه جامعه وارد می‌کند، تولید و اشتغال در داخل کشور را نیز با مشکل مواجه کرده و علاوه بر اینها سلامت جامعه را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

دبیر کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی آرایشی کردستان  عنوان کرد: مقابله با قاچاق جز با آگاه سازی جامعه به هیچ عنوان قابل پیشگیری نیست و سازمان‌های مردم نهاد به واسطه ارتباط مستقیم با مردم می‌توانند در این حوزه کمک زیادی کنند.

وی تصریح کرد: برای انجام اقدامات فرهنگی با هدف کاهش مصرف کالاهای قاچاق و به ویژه کالاهای سلامت محور، دست یاری به سوی سازمان‌های مردم نهاد فعال این حوزه دراز می‌کنیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه عرضه محصولات قاچاق به دلیل وجود تقاضا از سوی مصرف کنندگان است، ذکر کرد: وقتی بین عرضه و تقاضای این محصولات تعادل ایجاد نشود، جامعه با خلاء روبرو خواهد شد و برای پر کردن این خلاء، لازم است کالاهای داخلی با افزایش کیفیت و قیمت مناسب تولید و جایگزین شود.

وی اعلام کرد: بیش از 50 درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق هستند و بیش از 50 درصد محصولات نیز تقلبی هستند و در این محصولات بیش از حد استاندارد و مجاز، مواد استفاده شده است که مضرات زیادی برای مصرف کنندگان دارد.

دبیر کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی آرایشی کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سن مصرف کنندگان مواد آرایشی به کمتر از 15 سال رسیده است، لازم است در این حوزه برای مصرف کنندگان آگاه سازی به صورت چهره به چهره صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: امروز با آگاه سازی در خصوص مضرات استفاده از کالاهای آرایشی با توجه به اینکه به صورت روزمره مصرف می‌شود، می‌توان  نسل آینده را از مضرات آن مصون کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب