امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2311 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خبرداد؛

آغاز رکود بازار مسکن از اردیبهشت امسال / رونق بازار مسکن از بهار ۹۳

خبرایران: حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: رکود بازار مسکن از اردیبهشت امسال آغاز شد و پیش‌بینی می‌شد همزمان با فصل پائیز بازار دچار تحولاتی شده و تکان بخورد. اما این‌گونه نشد و با توافقات ژنو،‌ رکود بازار مسکن ادامه دار شد.
آغاز رکود بازار مسکن از اردیبهشت امسال /  رونق بازار مسکن از بهار ۹۳

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «حسام عقبایی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اصحاب رسانه برگزارشد.

در این نشست خبری «حسام عقبایی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به مولفه‌های تاثیرگذار در رکود دامنه‌دار بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها، اظهارداشت:: پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش حجم معاملات، بازار مسکن بهار سال ۹۳ از حالت رکود خارج و وارد دوران رونق شود و هم‌اکنون 12 هزار مشاور املاک دارای پروانه کسب در تهران فعالیت می‌کنند، ضمن آن‌که 2000 واحد صنفی فاقد پروانه کسب نیز در پایتخت داریم.

وی تصریح کرد: از مهرماه امسال تا کنون 900 واحد صنفی فاقد پروانه با هماهنگی اداره اماکن عمومی در تهران پلمب شده است که 90 درصد تخلفات مربوط به همین واحدهاست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که تا نیمه نخست سال آینده نسبت به اعمال قانون این واحدهای فاقد پروانه اقدام خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر حدود 360 مشاور املاک در شهر جدید پردیس فعالیت می‌کنند که در 6 سال اخیر دو تا سه مورد شکایت در خصوص خرید مسکن مهر به اتحادیه ارجاع شده است.

عقبایی در ادامه با اشاره به این‌که خرید و فروش مسکن مهر حق مردم است، گفت:‌وزارت راه و شهرسازی باید سریعا نسبت به واگذاری اسناد مسکن مهر که با شهرداری دچار مشکلاتی شده، اقدام کند تا به این ترتیب از حجم قراردادهای فاقد سند رسمی کاسته شود.

وی همچنین با بیان این‌که با طرح‌های پلیسی نمی‌توان بازار مسکن را کنترل کرد، گفت: این گونه برنامه فقط می‌توان یک مسکن موقت باشد، چراکه پایدار نیست و برای کنترل قیمت‌ها باید عرضه مسکن با تقاضای آن متناسب شود.

او از مخالفتش با طرح تعزیراتی وزارت راه و شهرسازی در دوره نیکزاد خبر داد و گفت:‌این مخالفت را نیز به اطلاع صومعلو معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی رساندم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به این‌که بازار مسکن در سال 92 با رکود بی‌نظیری مواجه شد که در 10 سال اخیر اتفاق نیفتاده بود، اظهار کرد: رکود بازار مسکن از اردیبهشت امسال آغاز شد و پیش‌بینی می‌شد همزمان با فصل پائیز بازار دچار تحولاتی شده و تکان بخورد. اما این‌گونه نشد و با توافقات ژنو،‌ رکود بازار مسکن ادامه دار شد.

عقبایی خاطرنشان کرد: آمار معاملات مسکن در سامانه موسوم به کد رهگیری در مهرماه امسال 38 هزار و 700 فقره بود که این رقم در ماه بعدی یعنی آبان‌ماه به 30 هزار و 70 فقره کاهش یافت.

    

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب