امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23153 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عبدالهی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اعلام کرد:

راه اندازی 20 زورخانه جدید در پایتخت

خبرایران:معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری طی دهه اخیر با رشد چند برابری زیرساخت های ورزشی گام های بزرگی در راستای همگانی کردن ورزش در بین شهروندان برداشته و در زمینه ورزش پهلوانی نیز 20 زورخانه جدید در پایتخت راه اندازی شده است.
راه اندازی 20 زورخانه جدید در پایتخت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی ضمن گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهارداشت: ورزش‌های زورخانه‌ای و انجام حرکات پهلوانی از قدیمی‌ترین ورزش بدن سازی جهان به شمار می رود و یکی از اصلی‌ترین آداب زورخانه این است که ورزشکاران باید مواردی از قبیل فروتنی و از خود گذشتگی مروت و مردانگی، سفره‌داری، کمک به فقرا و تنگدستان را رعایت کنند. بنابراین حوزه ورزش شهرداری تهران در زمینه احیاء و ترویج ورزش باستانی و زنده نگه داشتن فرهنگ پهلوانی اقداماتی را انجام داده است.
وی  با بیان اینکه در دوره 12 ساله مدیریت شهری یکی از حوزه های بسیار موفق ورزش و بویژه ترویج ورزش همگانی بوده است، افزود: بزرگترین اتفاقی که برای تغییر رویکرد شهروندان نسبت به ورزش داشته ایم زیر ساخت ها بوده است. در این حوزه با سند چشم اندازی که مدیریت شهری داشته، اتفاقات خوبی را رقم زده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست های مردمی نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در نقاط مختلف تهران، ساخت زورخانه در دستور کار برنامه های مدیریت شهری مناطق قرار گرفت.
وی اعلام کرد: تا سال 84 فقط دو زورخانه در تهران وجود داشت اما طی دوازده سال مدیریت شهری اخیر در راستای حمایت از ورزش باستانی و ملی 20 زورخانه جدید راه اندازی شد و به تعداد مناطق پایتخت رسید.
عبدالهی با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی ریشه در آموزه های دینی دارد، افزود: نونهالان در این ورزش آموزش می بینند که همزمان با ساختن جسم به ساختن روح خود نیز همت کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر بالندگی و سلامت شهروندان و توسعه فضاهای ورزشی خاطرنشان کرد: به منظور شناسایی استعداد جوانان و نوجوانان تهرانی جهت راه یابی به المپیاد رشته های مختلف ورزشی به ویژه ورزش زورخانه ای، تلاش داریم که اهمیت این رشته ورزشی را در ارکان مختلف زندگی فراموش ننماییم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب