امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23203 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

2 خبراز شهرداری منطقه 10؛

اجرای طرح جهادی آموزش تفکیک پسماند از مبدا در راسته های تجاری منطقه 10/ تقدیر شهردار منطقه 10 از پهلوانان و پیشکسوتان زورخانه شیرافکن

با تلاش اداره بازیافت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه طرح جهادی آموزش تفکیک پسماند از مبدا در راسته های تجاری ناحیه یک اجرا شد.
اجرای طرح جهادی آموزش تفکیک پسماند از مبدا در راسته های تجاری منطقه 10/ تقدیر شهردار منطقه 10 از پهلوانان و پیشکسوتان زورخانه شیرافکن

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، امیر رشیدی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر با بیان این که طرح تفکیک زباله از مبدا به لحاظ زیست محیطی و کمک به اقتصاد کلان حایز اهمیت است اما این طرح بدون مشارکت مردم موفق نخواهد بود.

گفت: طرح جهادی تفکیک پسماند از مبدا در نواحی منطقه در حال اجراست.

وی افزود: در وهله اول این طرح با حضور آموزشگران وکارشناسان اداره بازیافت در محل کسب اصناف اجرا شد و طی آن 255 نفر از صاحبان اصناف زباله ساز با تفکیک پسماند از مبدا آشنا شدندو در ادامه این طرح در نواحی 2 و 3 نیز اجرایی خواهد شد.

رشیدی یادآور شد: بیشتر زباله ها قابل بازگشت به چرخه تولید بوده که با بازیافت آنها نیز از آلودگی محیط زیست جلوگیری می شود بر همین اساس این دوره ها می بایست به صورت مستمر برای اقشار مختلف شهروندان برگزار شود تا فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

 

به مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای صورت گرفت؛

تقدیر شهردار منطقه 10 از پهلوانان و پیشکسوتان زورخانه شیرافکن

به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای شهردار منطقه 10 در زورخانه شیرافکن حضور یافت و در مراسم گرامیداشت این روز شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با حضور شهردار، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، شهردار ناحیه سه، دبیران شورایاری و جمعی از پهلوانان و پیشکسوتان این ورزش باستانی برگزار شد. در این مراسم که با نوای دلنشین مرشد و اجرای ورزش تیم زورخانه شیرافکن همراه بود. عباس بابازاده شهردار منطقه با تاکید بر حفظ و زنده نگهداشتن فرهنگ پهلوانی و ترغیب و تشویق قشر جوان برای شرکت در این ورزش باستانی، وجود آموزه های انسانی را از بارزترین خصوصیات این ورزش باستانی برشمرد و افزود: روح ورزش باستانی آمیخته با آئین جوانمردی و فتوت است که از شخصیت و منش والای مولای متقیان امام علی(ع) سرچشمه گرفته است و سرشار از جلوه های عشق و اطاعت ورزشکاران نسبت به پیشوا و مقتدایشان است.

وی ترویج  آموزه های انسانی در ورزش زورخانه ای را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این رشته ورزشی با نام خداوند متعال و مناجات خوانی مرشد و نیایش ورزشکاران شروع می شود که نشان دهنده روح معنوی حاکم در این ورزش است.

شهردار منطقه در ادامه ضمن گفت و گو با مسئول این مجموعه، قول مساعد برای همکاری و ارائه خدمات داد و در خاتمه از برخی پهلوانان و پیشکسوتان تقدیر کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب