امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23222 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در روز ملی فرانسه و در کاخ الیزه ؛

نشست خبری ترامپ و مکرون برگزار شد: رئیس جمهور فرانسه : ما دیگر بر برکناری بشار اسد از قدرت اصرار نداریم / رئیس جمهور آمریکا: ایالات متحده و متحدانش ، تعهدشان را برای شکست دادن تروریسم تقویت کرده اند

خبرایران: روسای جمهوری فرانسه و آمریکا پس از گفت وگو در کاخ الیزه، در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.
نشست خبری ترامپ و مکرون برگزار شد: رئیس جمهور فرانسه :  ما دیگر بر برکناری بشار اسد از قدرت اصرار نداریم / رئیس جمهور آمریکا: ایالات متحده و متحدانش ، تعهدشان را برای شکست دادن تروریسم تقویت کرده اند

به گزارش خبرایران از واحد مرکزی خبر،امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در مراسم روز ملی فرانسه به پاریس رفته است، پس از گفتگو در کاخ الیزه، در یک نشست خبری شرکت کردند. مکرون تاکید کرد: ما در گفت و گوها در خصوص مسایل مشترک و برنامه ریزی برای ماه های آینده صحبت کردیم. ما در خصوص مسایل تجاری با هدف بازرگانی آزاد و متوازن گفت و گو کردیم. مکرون از اتفاق نظر بین فرانسه و آمریکا در خصوص مسئله مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم سخن به میان آورد.

رئیس جمهور فرانسه گفت به رغم اختلاف ها با رئیس جمهور آمریکا بر سر موافقتنامه آب و هوایی پاریس به گفتگو با وی در این خصوص ادامه خواهد داد.
مکرون گفت فرانسه دیگر بر برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت اصرار ندارد زیرا مقابله با تهدید تروریستی در اولویت اصلی قرار دارد.

مکرون افزود: ما در مورد اوضاع در عراق و سوریه توافق کرده ایم به همکاری با یکدیگر به ویژه در زمینه تهیه نقشه راهی برای دوره پس از جنگ همکاری می کنیم. ما از دیپلمات های خودمان خواسته ایم در این زمینه همکاری کنند تا بتوانند طی چند هفته آینده ابتکاری مشخص را تهیه و برای بررسی در اختیار پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دهند.

مکرون همچنین تاکید کرد استفاده از تسلیحات شیمیایی غیر قابل قبول است.

وی گفت: در دیدار با ترامپ درباره مسائل زیادی از جمله مبارزه با تروریسم گفتگو کردیم.

وی افزود: ما با رئیس جمهور آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم اتفاق نظر داریم.

ترامپ بار دیگر مدعی شد ایران، کره شمالی و سوریه تهدید هستند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود ادعا کرد: ما امروز با تهدیدهای جدید از سوی دولت های سرکش مانند کره شمالی، ایران و سوریه و دولت هایی روبرو هستیم که از آنها حمایت می کنند و کمک مالی در اختیارشان قرار می دهند. ما همچنین با تهدیدهای جدی از سوی سازمان های تروریستی روبرو هستیم.ما بار دیگر بر عزم خود برای اتحاد در برابر این دشمنان بشریت، جلوگیری از تامین مالی آنها و شبکه های وابسته به آنها و حمایت ایدئولوژیکی از آنها تاکید می کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت در نشست با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود درباره چگونگی تقویت همکاری های امنیتی دو کشور گفتگو کرد.

دونالد ترامپ گفت: ما در مبارزه با حمایتهای صورت گرفته از سازمانهای تروریستی همکاری می کنیم.
وی افزود: ما عزم خود را در راه مبارزه با تروریسم جزم می کنیم و با همکاری هم پیمانان خود پیشرفت های بزرگی در این زمینه کسب می کنیم آنچنان که در موصل کسب کردیم.

ترامپ در ادامه افزود: ایالات متحده و متحدانش ، تعهدشان را برای شکست دادن تروریسم تقویت کرده اند. درعین حال، ما به پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه دست یافته ایم. اوایل هفته جاری با حمایت قوی ایالات متحده و ائتلاف جهانی، نیروهای عراقی توانستند شهر موصل را از کنترل داعش آزاد کنند. حالا ما باید با دولت عراق و شرکا و متحدانمان همکاری کنیم تا دستاوردهایمان را تحکیم کنیم برای حصول اطمینان از این مسئله که برخلاف دفعه گذشته، پیروزی، پیروزی بماند.
رئیس جمهور آمریکا گفت: درمورد موافقتنامه آب و هوایی پاریس اتفاقاتی خواهد افتاد. باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

ترامپ گفت آمریکا و روسیه درحال بررسی دومین موافقتنامه آتش بس در سوریه پس از توافق نخست وی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درمورد آتش بس در جنوب سوریه هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب