امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2334 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مینو فرشچی؛

صدا و سیما می تواند تماشاگر را به دیدن فیلم كوتاه عادت دهد

خبرایران: فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فیم 100 گفت: صدا و سیما می تواند در نمایش فیلم كوتاه نقش ویژه ای داشته باشد و تماشاگر را به دیدن فیلم كوتاه عادت دهد .
صدا و سیما می تواند تماشاگر را به دیدن فیلم كوتاه عادت دهد
به گزارش خبرایران، فرشچی در گفت وگو با خبرنگار  پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه در دوره های اول برگزاری جشنواره به عنوان داور حضور داشته است، گفت: جوانان تازه كار در عرصه فیلمسازی بر این عقیده هستند كه به دلیل حرفه ای نبودن فیلم كوتاه می سازند اما در واقع كسانی كه فیلمسازان حرفه ای هستند، برگزیده می شوند زیرا تنها افراد متبحر می توانند در100  ثانیه هدف خود را بیان كنند.
وی خاطر نشان كرد: فیلمسازانی كه در این جشنواره با ساختن فیلم 100 ثانیه ای می توانند خود را مطرح كنند به طور قطع اثرشان در تمام دنیا منتشر می شود.
این فیلمنامه نویس بازنگشتن سرمایه را در عرصه فیلم های كوتاه یكی از دلایل جدی نگرفتن آن عنوان كرد و گفت: تهیه كنندگان فیلم كوتاه و مستند بلد نیستند این آثار را در جهان عرضه كنند و چون بازگشت سرمایه در این نوع آثار به كندی صورت می گیرد، تهیه كنندگان كمتر به آن سمت متمایل می شوند و ترجیح می دهند با ساختن فیلم بلند و نمایش آن حتی در شهرستانها به سرمایه خود دست یابند.
فرشچی با اشاره به اینكه ما تماشاگر خاص و حرفه ای فیلم كوتاه در كشور داریم، افزود: ما هنوز تماشاگر عام فیلم كوتاه نداریم.
وی با بیان اینكه صدا و سیما می تواند در نمایش فیلم كوتاه نقش ویژه ای داشته باشد، گفت: صدا و سیما می تواند شبكه ای را برای نمایش فیلم كوتاه اختصاص دهد و تماشاگر را به دیدن فیلم كوتاه عادت دهد. ما با فرهنگ سازی، تبلیغ مناسب و آگاه كردن عموم می توانیم جذب تماشاگر كنیم.
این فیلمنامه نویس خاطر نشان كرد: سینماهای ما هم می توانند در ساعت ها و سئانس های خاصی فیلم های كوتاه را برای علاقمندان پخش كنند.
فرشچی با بیان اینكه تئاتر و فیلم كوتاه بازدهی فیلم های تجاری را ندارند و باید تقویت شوند، افزود: دولت باید هزینه فرهنگی در جهت ساختن سالن های تئاتر، سالن های كوچك سینما و اختصاص سئانس هایی برای نمایش فیلم های كوتاه و مستند كند زیرا این آثار حاصل تفكر جوانان ماست و ما از این طریق متوجه می شویم جامعه به كدام سمت در حال حركت است.
حسین محجوب بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون هم در حاشیه مراسم اختتامیه نهمین جشنواره فیلم 100 ثانیه ای گفت: آرزوی موفقیت برای كسانی كه در  ثانیه 100 شاهكار خود را خلق كردند و به زیبایی به نمایش درآوردند می كنم.
حبیب اسماعیلی دیگر بازیگر با سابقه كشور كه به عنوان میهمان ویژه در مراسم اختتامیه حضور پیدا كرده بود، در حاشیه این برنامه به خبرنگار ما گفت: برگزاری جشنواره فیلم 100 اقدام مثبت و خوبی بود.
وی اضافه كرد: فیلمسازان حرفه ای ما كه فیلم های بلند طولانی می سازند باید به فیلمهای 100 ثانیه ای توجه ویژه ای داشته باشند زیرا این نوع از آثار قصه و هدف خود را به صورت موجز بیان می كنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب