امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2336 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ازسوی حسین نصراله زنجانی ؛

عملكرد دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری اداره كل امور استانها در سال 92 اعلام شد

خبرایران: حسین نصراله زنجانی مدیر دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری اداره كل امور استانها حوزه هنری عملكرد این دفتر را در سال 92 تشریح كرد.
عملكرد دفتر فرهنگ ومطالعات پایداری اداره كل امور استانها در سال 92 اعلام شد
به گزارش  خبرایران از  پایگاه خبری حوزه هنری، زنجانی با بیان اینكه ابتدای سال 92 برای دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانها با مشكلاتی همراه بود، اظهار داشت: موجودیت این دفتر تا شهریور ماه امسال در هاله ای از ابهام و چگونگی فعالیت خواهد بود و این در حالی است كه ما فعالیت های خود را تعطیل نكرده بودیم.
وی ادامه داد: با سابقه سه سال قبل این دفتر، سال پر باری برای دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانها بود. اعتبارات از مهرماه مشخص شد و 90 میلیون تومان اعتبار برای كارها و فعالیت های خود كسب كردیم.
زنجانی در اعلام آمار آثار تولید شده و در حال تولید این دفتر گفت: 110 متن از استان های كشور مورد كارشناسی در حوزه های تایید، مشروط و رد قرار گرفت. بعضی از این آثار تایید شدند و تعداد زیاد دیگری نیاز به بازنگری داشتند كه بعد از بررسی برای چاپ مورد تایید قرار گرفتند.
وی خاطر نشان كرد: 15 طرح در زمینه های مختلف به دفتر رسید و جلسات كارشناسی برای آن تشكیل می شد و قابلیت محقق و موضوع توسط آقای فخرزاده، قاسمی پور و قزوینی و بعضا دیگر دوستان مورد كارشناسی قرار می گرفت و در نهایت نتیجه به استان ها اعلام می شد. همچنین 9 طرح رسیده از استانها توسط دفتر فرهنگ و پایداری امور استانها در حال كارشناسی است.
زنجانی با اشاره به كتاب های منتشر شده توسط این دفتر افزود:  18 عنوان كتابی كه كشش ملی و منطقه ای و نه استانی داشته باشد، منتشر شد. ذكر این نكته هم ضروری به نظر می رسد كه فرقی بین كتابی كه در تهران توسط سوره مهر و یا هر انتشارات دیگر به چاپ می رسد تفاوتی از لحاظ كیفیت با كتابی كه در استان منتشر می شود، ندارد. همچنین 30 كتاب هم آماده چاپ هستند كه 13 عنوان آن تحویل انتشارات سوره مهر شدند و بقیه آنها هم در اختیار دیگر ناشران قرار گرفته است.
وی اضافه كرد: 55 كتاب در حال بازبینی و اصلاح و 8 كتاب در حال تدوین و تحقیق هستند.
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانها به كارگاههای آموزشی برگزار شده اشاره كرد و گفت: 13 كارگاه آموزشی تاریخ شفاهی در استان های كشور برگزار شد. همچنین نشست مدیران دفاتر فرهنگ و پایداری مراكز استانی تیرماه امسال با حضور آقای مومنی شریف در زنجان برگزار شد.
وی با معرفی كتاب های چاپ شده توسط دفتر مطالعات پایداری امور استانها افزود: كمی تا آخر دنیا، خاطرات حجت الاسلام مهربانی، اتاق ژنرال، شب های بی آسمان، برای ترلان، آقا كلاه آهنی ات را به من می دهی، چهار موزاییك 20 در 20، حسن تی شی، خانه ای هزار فرسنگ از ما دور بود، قدم زدن روی شب، بازمانده، بیسیم چی و 5 عنوان كتاب منتشر شده توسط حوزه هنری استان البرز از كتاب های منتشر شده توسط این دفتر در سال 92 بوده است.
زنجانی در خصوص سایت سوژه كه توسط دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استانها راه اندازی شده بود، گفت: مهمترین مشكل درباره سایت سوژه، بحث جذب اعتبارات بود و مشكل بعدی هم نبود مدیری كه اداره این سایت را به عهده داشته باشد، بود زیرا با توجه به حجم كاری دفتر تمام وقت ما صرف تولید و آموزش قرار گرفت.
وی خاطر نشان كرد: فضای سایت در حال حاضر قابل دسترسی است اما به روز رسانی نشده و امیدواریم در سال جدید با وجود اعتبارات، سایت را به عنوان یك مركز اطلاع رسانی و درج تك خاطراتی كه به تنهایی  قابلیت تبدیل شدن به كتاب را ندارند اما می توانند به اثر هنری تبدیل شوند از كسانی كه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتند، مطرح كنیم.
زنجانی با تشریح مراحل گردآوری كتاب خاطرات آیت الله موسوی اردبیلی افزود: جلد اول این كتاب تا پایان سال به پایان می رسد و تحویل انتشارات سوره مهر می شود. جلد اول شامل مصاحبه با  آیت الله موسوی اردبیلی و بیان خاطرات اوست و جلد دوم شامل خاطراتی از 120 نفر از افرادی می شود كه همراه او بوده و یا خاطراتی از وی داشتند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب