امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23425 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مشاهیر معروف جهان که هرگز فراموش نمی شوند

خبرایران: افراد مشهور زیادی در سراسر دنیای ما وجود دارند. این افراد در زمینه های مختلف مثل هنر، مذهب، سیاست، سینما، و علم شناخته شده هستند.
مشاهیر معروف جهان که هرگز فراموش نمی شوند

افراد مشهور زیادی در سراسر دنیای ما وجود دارند. این افراد در زمینه های مختلف مثل هنر، مذهب، سیاست، سینما، و علم شناخته شده هستند. در این لیست به شما ده تا از معروف ترین مشاهیر جهان را معرفی می کنیم. این افراد موفقیت ها و دستاورد های بزرگی در جهان ما داشته اند:

۱ > مهاتما گاندی

گاندی یکی از افراد مشهور در تاریخ جهان ما است. او در رشته ی فقه و حقوق در لندن تحصیل کرده بود و قصد داشت وکیل شود. در سن ۲۴ سالگی او وارد آفریقای جنوبی شد، جایی که او با تبعیض نژادی رنگ پوست افراد مواجه شد. او انسان سرسختی است و کلمات قادر به بیان تمامی دستاورد های او نیست.

 

۲ > مرلین مونرواو در لس انجلس متولد شد. مادر او مسئول برش فیلم بود که یک بیوه ی روانی بود. در سال ۱۹۹۹ مرلین رتبه ی ششمین ستاره ی زن در تمام دوران را از آن خود کرد. او بازیگری را در آموزشگاه بازیگری هالیوود فرا گرفته بود و ادبیات هم مطالعه می کرد.

 

 

۳ > محمد علیمحمد علی در شهر کاوالا و در خانواده ی آلبانیایی متولد شد. او پسر تنباکو و حمل و نقل تجاری و فردی بزرگ است. او از نیروهای آلبانیایی وفادار استفاده کرد تا با قدرت مملوک و نیروهای عثمانی کار کنند. محمد علی ، مصر را به قدرت منطقه تبدیل کرد که به عنوان جانشین طبیعی امپراطوری عثمانی مبدل شد.

 

۴ > شاهرخ خاندر دهلی هند متولد شد و به اوج رسید. مادرش همیشه به سرنوشت او اعتقاد داشت که بازیگر بزرگی می شود. او با افتخار در رشته ی اقتصاد از دانشگاه هنسراج فارغ التحصیل شد و در دانشگاه اسلامی جامیا میلیا در علم ارتباطات تدریس می کرد. او همچنین در رشته ی تئاتر مطالعه میکرد و نگرشش ترکیبی از استعداد و تسلیم نشدن است.

 

۵ > نلسون ماندلااو اهل آفریقای جنوبی و یک انقلابی ضد آپارتاید و سیاستمداری است که به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی خدمت کرده است. او اولین رئیس جمهور سیاه پوست در افریقای جنوبی و اولین منتخب نماینده دموکراتیک در انتخابات بود. او علیه تبعیض نژادی سیاه پوست ها مبارزه کرد. این مرد الگوی فوق العاده ای برای یک جهان آزاد است.

 

۶ > بیل گیتساو بنیان گذار مایکروسافت و ثروتمندترین مرد جهان است. او یکی از بزرگترین نیکوکاران است. او به کودکان جهان کمک کرد تا از بیماری هایی مانند فلج اطفال و مالاریا در امان باشند و همچنین به فقر در آموزش و پرورش کمک زیادی کرده است.

 

۷ > مادر ترزااو یک خواهر روحانی مسیحی بود که بیشتر عمر خود را در هند زندگی می کرد. او بنیان گذار موسسه خیریه است که از گروه های روحانی تشکیل شده اند. او دریافت کننده بسیاری از جوایز از جمله جایزه صلح نوبل بود.

 

۸ > جان کندیاو یک سیاست مدار آمریکایی بود که به عنوان سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا خدمت کرده است. وقایع قابل توحه زیادی در دوران ریاست جمهوری وی اتفاق افتاد که شامل دفاع در مقابل تهاجم خوک ها، بحران موشکی کوبا و مسابقه ی فضایی بود.

 

۹ > مارتین لوتر کینگاو وزیر و فعال اجتماعی بود که رهبری جنبش حقوق مدنی در ایالات متحده از اواسط سال ۱۹۵۰ تا زمان ترورش در سال ۱۹۶۸ را به عهده داشت.

 

۱۰ > آبراهام لینکولناو ششمین رئیس جمهور ایالات متحده بود. او ایالات متحده را که به علت جنگ داخلی دچار بحران شدید سیاسی شده بود رهبری و هدایت کرد. او اتحادیه را حفظ کرد، بردگی را منسوخ و دولت فدرال را تقویت کرد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب