امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23441 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

فیلتر واتس‌اَپ در چین

خبرایران: چین با هدف محدودترکردن دسترسی مردم به اطلاعات آزادی که خودش قادر به کنترل آن نیست، پیام رسان موبایلی واتس‌اَپ را فیلتر کرد.
فیلتر واتس‌اَپ در چین

به گزارش خبرایران، این تصمیم پیش از انجام تغییرات عمده سیاسی در رهبری رده بالای حزب کمونیست در پکن صورت می‌گیرد و آن طور که گزارشگر گاردین نوشته است، عکس، ویدئو و پیام صوتی به طور کلی از چین به جهان خارج ارسال نمی‌شود و کاربران داخلی علاوه بر آن، قادر به ارسال پیام‌های متنی نیستند.

مشابه فیلترکردن واتس‌اَپ ، در سال 2014 و زمان فیلتر کردن جی میل رخ داد که ناگهان دسترسی به سرویس محبوب قطع شد و البته امسال قرار است رهبری حزب کمونیست تغییراتی را در خود ببیند و رئیس جمهور این کشور قصد دارد همچنان قدرت را داشته باشد.

سیستم موسوم به Great Firewall بزرگترین سیستم سانسور در فضای مجازی در جهان است که از طریق آن دسترسی مردم به سایت‌هایی مانند فیس بوک، گوگل، ایسنتاگرام، یوتیوب و ... بسته شده و مردم برای دورزدن آن از وی پی ان استفاده می‌کنند.

در چین واتس‌اَپ با پیام رسان داخلی «وی چت» رقابت می‌کند و مردم چین به دلیل کنترل «وی چت» توسط حکومت ترجیح می‌دهند تا از پیام‌رسان آمریکایی واتس‌اَپ استفاده کنند تا حریم خصوصی‌شان کمتر نقض شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب