امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23443 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

شرکت مخابرات ایران، ایجاد اشتغال در حوزه IT را در اولویت قرار دهد

خبرایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مهم ترین اولویت دولت ایجاد اشتغال است، افزود: شرکت مخابرات نیز ایجاد اشتغال در حوزه IT را در اولویت خود قرار دهد.
شرکت مخابرات ایران، ایجاد اشتغال در حوزه IT را در اولویت قرار دهد

دکتر واعظی در مراسم رونمایی از پروژه ها و دستاوردهای شرکت مخابرات ایران در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران با سایر شرکت ها بسیار متفاوت است، افزود :  شرکت مخابرات باید به عنوان یک شرکت مادر و یک بنگاه بزرگ عمل کند و تمام بخش ها را در زیر چتر خود قرار دهد .

وی تصریح کرد : شرکت مخابرات ایران با مدیریت جدید سیاست های درستی را در این زمینه اتخاذ کرده است و این شرکت رویکرد مثبتی را در پیش گرفته است.

دکتر واعظی با بیان اینکه شرکت های مخابراتی در تمام کشورهای دنیا در حال پوست اندازی هستند ، تاکید کرد: این شرکت ها به سرعت در حال تغییر وضعیت به IT   و خدمات ارزش افزوده هستند و در آینده شرایط این شرکت ها کاملا تغییر می کند.

وی در ادامه گفت : شرکت مخابرات هم اگر فهم درستی از این تحول در تکنولوژی و نیازمندی های مردم داشته باشد و خود را با این تحول تطبیق دهد، همچنان می تواند پیشتازی و نقش تعیین کننده خود را در بخش دسترسی کشور ایفا نماید.

وی با تاکید به اینکه در آینده نزدیک همه چیز بر بستر فناوری اطلاعات استوار است ، خاطر نشان کرد : اگر قرار است سالی بیش از 100 هزار شغل در حوزه ICT   ایجاد شود  شرکت مخابرات باید فضا را برای تمام شرکت های جدید کسب و کار اینترنتی جوانان باز کند .

دکتر واعظی مهمترین اولویت دولت را اشتغال عنوان کرد و افزود : از فرصت اشتغالی که در حوزه ICT  وجود دارد می توانیم به سمت رفع مشکل اشتغال در کشور حرکت کنیم چرا که در این حوزه می توانیم با سرمایه گذاری پایین، اشتغال بالا ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری شرکت مخابرات و شرکت افرا نت در راه اندازی دیتا سنتر این شرکت در مرکز شهید بهشتی ، تصریح کرد : در حوزه دیتا سنترها دچار عقب ماندگی هستیم و با سازوکاری که شرکت مخابرات و افرا نت برای راه اندازی دیتا سنتر ایجاد کرده اند ، می توانیم شاهد یک تحول در حوزه راه اندازی دیتا سنترها باشیم

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب