امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23497 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پس از ١٣ سال توقف و با سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی؛

هتل شماره یک هما در مشهد افتتاح شد

خبرایران: هتل شماره یک هما مشهد مقدس که فعالیت آن طی ١٣ سال اخیر متوقف شده بود، با سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی بازسازی و افتتاح شد.
هتل شماره یک هما در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مراسم افتتاح و شروع به کار مجدد این هتل با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و جمعی از مدیران و مسئولین استان خراسان رضوی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: توسعه صنعت گردشگری از اولویتهاست و مشهد ظرفیت فوق العاده ای برای گسترش این صنعت دارد.
دکتر ربیعی افزود: وضعیت کشور در حوزه های مختلف نسبت به گذشته بهبود یافته و به صورت قاطع می توان گفت از سال ٩٣ به بعد از رکود خارج شدیم.
وی اظهار کرد: به خاطر اینکه کشور سالهای پی در پی در حال رکود قرار داشت و به راحتی نمی توان وضعیت را به شرایط عادی برگرداند، خروج از رکود به طور کامل احساس نمی شود.
وی گفت: تولید ناخالص کشور با تلاشهای دولت از شاخصهای منفی به رشد ٦،٤ درصد رسید که محور شکل گیری اشتغال به ویژه در حوزه های خدماتی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت تلاش می کند زمینه حضور بخش خصوصی بیش از پیش مهیا شود و در زمینه های صنعت گردشگری، حمل و نقل و تکنولوژی طرحها و برنامه های گوناگون اجرا کرده است.
دکتر ربیعی با بیان اینکه با تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروهای جوان و نخبه بسیاری از پروژه های بزرگ در مدت کوتاه به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: باید شرایط به گونه ای باشد که بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه خود را وارد صنعت گردشگری و دیگر بخشها کند.
وی گفت: فراهم کردن رفاه بیشتر برای کارگران و بازنشستگان نیز از دغدغه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که تلاش شده گامهای موثرتری نسبت به گذشته برداشته شود.

استاندار خراسان رضوی: افتتاح پروژه های عمرانی نشان داد، کارهای دولت تبلیغاتی نیست


استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: فروردین سالجاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر ارتباطات، قرارداد سه هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال پروژه اقتصادی در این استان به امضا رسید که بسیاری از افراد این کار را انتخاباتی و تبلیغاتی می دانستند.
علیرضا رشیدیان افزود: امروز در همین مدت زمان کوتاه با هزینه یکصد میلیارد ریال برخی از آنها به بهره برداری رسیده و پنج هزار فرصت شغلی در آنها ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی و به ویژه مشهد از قطب های گردشگری کشور می باشد لذا هماهنگی و توسعه در بخش های مختلف آن ضروری است.
وی گفت: امروز علاوه بر افتتاح هتل شماره یک هما در مشهد، ساخت ٩ پروژه عمرانی دیگر در حاشیه این شهر آغاز شد که نشانگر توجه دولت به تمام نقاط بویژه مناطق حاشیه شهر می باشد.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی: هتلداری باید به سوی ارز محوری حرکت کند


غلام حیدر ابراهیم بای سلامی، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی و عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری گفت: هتلداری سنتی موفق نیست لذا هتلهای کشور باید ارز محور شده و بازاریابی و تبلیغات را در اختیار داشته باشند تا توان رقابت پیدا کنند.
ابراهیم بای سلامی در مراسم افتتاح هتل شماره یک هما در مشهد افزود: توسعه اقامتگاه ها در شرایط فعلی بر اساس آمایش سرزمین انجام می شود و توزیع عدالت اقتصادی به صورت ویژه مورد توجه است.
وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در شرایط کنونی پیشران توسعه ملی در عرصه های مختلف است و تلاش می کند دارایی ها و املاک این سازمان در همه جا زنده شود.
وی گفت: بازسازی و احیای هتل شماره یک هما در مشهد نیز در راستای برنامه ها و اهداف مزبور است که با تلاش دولت تدبیر و امید بعد از ١٣ سال توقف در کار خود به بهره برداری رسید.
عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در بازسازی این هتل از توان داخلی و تکنولوژی روز جهان استفاده شده است افزود: از این پروژه می توان به عنوان پروژه نوین گردشگری کشور نام برد.
وی اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری در دولت تدبیر و امید با قدرت بیشتر انجام شده و در این مسیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حمایت های بسیار انجام داده است.
وی گفت: ایجاد هلدینگ جامع گردشگری باعث ایجاد همگرایی و هم افزایی بسیار مناسب و دستاوردهای ارزشمند شده که استراتژی توسعه را با استفاده از نیروهای دانش آموخته داخلی به همراه داشته است.
ابراهیم بای سلامی افزود: طرحهای اجرایی در صنعت گردشگری مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی نیز قرار گرفته و هم اکنون ساخت چندین هتل در سراسر کشور به صورت جدی دنبال می شود.
مدیرکل هتل شماره یک هما در مشهد نیز گفت: این هتل در سال ١٣٥١ افتتاح شد و تا سال ١٣٨١ فعالیت داشت که فعالیت آن به دلیل مشکلاتی متوقف شد.
فریدون موافق افزود: با همت سازمان تامین اجتماعی و حمایتهای دولت یازدهم روند بازسازی این هتل از سال ١٣٩٣ آغاز شد و در بخش های مختلف آن از امکانات روز دنیا استفاده شده و در عین حال شکل سابق آن نیز حفظ شد.
هتل شماره یک هما در مشهد پس از ١٣ سال وقفه در فعالیت با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی مسئولین اجرایی استان به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

 

 

    گزارش تصویری افتتاح هتل هما یک مشهد

 

 


 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب