امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23516 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری کمپین «شادباشیم» دردهه کرامت اعلام شد؛

حجت‌الاسلام محمدی: زندگی با قرآن و اهل بیت خوشحالی و سروردارد/ صلاحی: ۹۰ درصد از بیلبوردهای شهر فرهنگی، مناسبتی و موضوعی است/ عبداللهی: درطرح کمپین «شادباشیم» دردهه کرامت بیش از 400 اثر خلق شده است

خبرایران: نشست خبری و آیین رونمایی از«آثار منتخب کارگاه ملی طراحی و کاریکاتوردرکمپین «شادباشیم» دردهه کرامت» برگزارشد.
حجت‌الاسلام محمدی: زندگی با قرآن و اهل بیت خوشحالی و سروردارد/ صلاحی: ۹۰ درصد از بیلبوردهای شهر فرهنگی، مناسبتی و موضوعی است/ عبداللهی: درطرح کمپین «شادباشیم» دردهه کرامت بیش از 400 اثر خلق شده است

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری و آیین رونمایی از«آثار منتخب کارگاه ملی طراحی و کاریکاتوردرکمپین «شادباشیم» دردهه کرامت» صبح امروز2 مردادماه 1396 با حضور«حجت‌الاسلام علی محمدی» رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، «محمود صلاحی» رییس سازمان زیباسازی شهر تهران ،« مجتبی عبداللهی،» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ،«دکتر علیزاده» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و اصحاب رسانه در سرداب امامزاده صالح برگزار و دراین نشست خبری «حجت‌الاسلام محمدی» اظهارداشت: خدای متعال 2 نعمت مهم به ما مسلمانان عطا کرده، در بین نعمت‌های الهی دو نعمت قرآن و اهل بیت (ع) سرآمد همه نعمت‌ها است به طوری که پیامبر اسلام فرمودند این دو نعمت را بین شما به امانت قرار دهم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: قرآن کتاب سعادت، خوشبختی و زندگی است، تمسک به قرآن منهای اهل بیت (ع) و اهل بیت منهای قرآن صحیح نمی‌باشد چرا که این دو هیچ زمانی از هم جدا نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه که قبور مطهر ائمه و پیامبر و ذریه آنها در آن قرار گرفته است مکان‌های مطهری می‌باشند که هم رفعت مکانی و هم رفعت مقامی، زمانی و موقعیتی دارند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: بقاع متبرکه به لحاظ مراجعه و ارتباط مردم مورد توجه می‌باشد و توجه مردم به بقعه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و امامزاده صالح بعد از 1200 سال امری عادی نیست بلکه یک اراده الهی بر آن استوار بوده است.

وی عنوان داشت: خدای متعال قلوب بندگان را با اذن الهی به این اماکن مقدس هدایت می‌کند چرا که این مکان‌ها در طول حرم الهی قرار دارند و این اماکن مقدسه شعبه‌ای از حرم خدا در نقاط مختلف زمین می‌باشد، خدای متعال دستور داده که در این اماکن یاد و نام خدای متعال مطرح شود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به وظایف بندگان الهی در مقابل این اماکن مقدسه ادامه داد: پیامبر اسلام اجر رسالت را مودت و محبت بیان کردند، این ارادت و محبت در صورتی محقق می‌شود که در زندگی فردی و اجتماعی انسان مودت و محبت را به خاندان پیامبر نشان دهیم و با معرفت به زیارت آنها بیاییم.

وی آماده ‌کردن اماکن مقدس به لحاظ ظاهری و باطنی برای زایران اهل بیت یکی دیگر از وظایف ما دانست وگفت: خدای متعال به حضرت ابراهیم و اسماعیل امر می‌کند که خانه من را پاکیزه و زیبا آماده کنید برای کسانی که می‌خواهند به زیارت من بیایند.

 حجت‌الاسلام محمدی عنوان داشت: این بقاع متبرکه حرم ذریه پیامبر هستند، علاوه بر نگهداری و پاکیزگی این نعمت الهی باید توجه داشت خدای متعال این نعمت را در سراسر کشور برای ما فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: معرفی این بقاع متبرکه در کشور از دیگر وظایف ما می‌باشد و بسیاری از مردم در کشور ما امامزادگان را نمی‌شناسند، بنابراین لازم است رسانه ملی و خبرگزاری‌ها عالمانه و هنرمندانه ذریه پیامبر را به مردم معرفی کنند.

رییس سازمان بقاع و امور خیریه با اشاره به کمپین «شاد باشیم» افزود: برخی فکر می‌کنند اسلام شادی ندارد در حالی که این تفکر غلط بوده و هر کس با قرآن و اهل بیت زندگی کند در زندگی خود خوشحال و مسرور خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانان در جهان دچار گرفتاری و جنگ هستند به دلیل جدا شدن آنها از قرآن و اهل بیت است، آغاز کمپین شاد باشیم، شروع مبارکی است که امیدواریم استمرار یابد و امیدواریم هنرمندان معارف قرآنی و اهل بیت را آنچه هست معرفی کنند، دین اسلام دین عدالتی است که در جای خود حزن و اندوه و در جای خود سرور و خوشحالی را دارد.

 

صلاحی: ۹۰ درصد از بیلبوردهای شهر فرهنگی، مناسبتی و موضوعی شده است

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیزدر ادامه این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: فلسفه شادی دهه کرامت در صلوات خاصه امام رضا (ع) نیز آمده است، تمام ائمه (ع) یک صلوات دارند، اما امام رضا (ع) دو صلوات دارد. در بخشی از این صلوات خاصه آمده است که خدایا بر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) درود بفرست، همان کسی هر که را می‌خواهی شاد کنی به واسطه او شادش می کنی.  این خود نشانه‌ای از شاد بودن در این ایام است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان داشت: پیامبر (ص) ‌در زمان حیاتش فقط از دو تن به عنوان پاره تنش یاد کردند؛ یکی حضرت زهرا (س) و دیگری امام رضا (ع) بود. حضرت امام رضا (ع) می‌فرمایند:‌ هرکس که من را با معرفت زیارت کند، سه جا به فریاد او می‌رسم؛ اول زمانی که از قبر بلند می‌شوید، دوم هنگام صراط و سوم زمان حساب و کتاب است.

وی ادامه داد: ما نعمت بزرگی چون امام رضا (ع) داریم. باید قدر آن را بیشتر بدانیم. مهمترین برنامه مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال سخنرانی در حرم امام رضا (ع) است. کار نو و جدیدی که شهرداری تهران داشته است این بود که با کمک چندصد هزار هنرمند، سازمان اوقاف و امور خیریه و امامزادگان و بقاع متبرکه ۹۰ درصد از بیلبوردهای شهر فرهنگی، مناسبتی و موضوعی شده است.

 

عبداللهی:  درطرح کمپین «شادباشیم» دردهه کرامت بیش از 400 اثر خلق شده است

مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز درادامه این نشست خبری اظهاردات: به مناسبت هفته دهه کرامت، از آثار هنرمندانی که آثار آنان در کمپین «شاد باشیم» قرار دارد؛ رونمایی خواهیم کرد

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) گفت: این کمپین پانزدهمین کمپینی است که با موضوعات فرهنگی برگزار می شود و در این دوره این کمپین به نام دهه کرامت در سطح شهر اکران خواهد شد، دراین طرح بیش از 400 اثر خلق شده است و 171 اثر در موضوعات مختص امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بوده است .

عبداللهی عنوان داشت: این دومین دوره ای است که با سازمان اوقاف همکاری می کنیم و این طرح ها در بیلبوردهای شهری نصب شده اند تا گفتارها، متن ها و پیام هایی که مختص این ائمه است در پیش چشم شهروندان قرار گیرد .

وی تاکید کرد: شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر پیدا کرده است، تبلور این موضوع را می توانیم به وضوح در سطح شهر ببینیم . در طول سالهای اخیر انتقادات جدی را در ارتباط با موضوعات فرهنگی شاهد بودیم، اما برگزاری و اکران این کمپین ها مورد استقبال بسیاری از شهروندان تهرانی قرار گرفته است .

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: این بااجرای این برنامه ها شاهد تغییرات شگرفی در سطح شهر و تغییر نگرش مردم به شهرداری تهران و مجموعه مدیریت شهری هستیم .

بنابراین گزارش، درپایان این مراسم از تعدادی از آثار فرهنگی، مناسبتی و موضوعی با نام کمپین «شاد باشیم» که قرار است در سطح شهر تهران به نمایش دربیاید، با حضور مسئولان شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب