امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2353 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

روپیه در سراشیبی سقوط، پرداخت پول نفت ایران در اغما

خبر ایران :ناظران خبرگزاری "رویترز" در حوزه بازرهای مالی با اشاره به کاهش ارزش واحد پولی هندوستان در برابر دلار پیش بینی کرده اند که این وضعیت سبب خواهد شد تا پرداخت پول نفت خریداری شده هندوستان از ایران بار دیگر به تعویق افتد.
روپیه در سراشیبی سقوط، پرداخت پول نفت ایران در اغما

 

به گزارش خبر ایران ، خبرگزاری «رویترز» با اعلام این خبر افزوده است :"ارزش واحد پولی هند (روپیه) به میزان 61.85 روپیه به ازای هر دلار کاهش یافته است. معامله گران بازارهای نفتی اظهار داشته اند که این موضوع می تواند بر زمان تعیین شده به منظور پرداخت بدهی های نفتی هندوستان به ایران تاثیر گذاشته و آن را به تعویق بیندازد.""رویترز" در ادامه می افزاید :"هندوستان آماده است تا 1.5 میلیارد دلار را به عنوان بخشی از معوقات نفتی به ایران پرداخت کند. این تصمیم پس از لغو بخشی از تحریم های وضع شده علیه ایران اتخاذ شده بود. "ویوک رائی" وزیر نفت دولت هند نیز این خبر را تایید کرده بود."

 "رویترز" با اشاره به تحولات "اوکراین" و تاثیر منفی آن بر بازارهای مالی جهان از جمله بر کاهش ارزش روپیه می افزاید :"افزایش تنش ژئوپولیتیک در شرق اروپا به خصوص در "اوکراین" سبب تاثیرگذاری منفی آن بر واحد پول کشورهای آسیایی و بازارهای مالی آن کشورها شده است. میزان تولید ناخالص ملی هندوستان در ماه دسامبر گذشته به میزان 4.7 درصد کاهش یافته بود."این خبرگزاری در پایان اشاره کرده که پس از روپیه هندوستان با افزایش خطر احتمال حمله نیروهای روسیه علیه اوکراین احتمالا ارزش دلار استرالیا نیز کاهش خواهد یافت.

 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب